22 juni 2022

En långhelg i Kimito

Tro det eller ej, men jag har inga planer på att gå igenom allt vi sysslat med det senaste halvåret. Jag vet inte ens vad vi sysslat med det senaste halvåret? Jag har nu blivit så gammal så att det känns som om jag blinkar en gång, och sen har det gått flera månader.

För ungefär två veckor sen, så långt tillbaka kommer jag ändå ihåg, åkte vi till Kimito några dagar. Per skulle vara borta, och jag hade inte lust att bli kvar i Helsingfors ensam med hund och barn.

James har tidigare inte alls varit väldigt förtjust i att vara ute och leka, men dom senaste veckorna/månaderna har han lite börjat fatta grejen med det. I samband med att han fattade att skor inte alls är djävulens påfund, utan betyder att man kan gå omkring ute och göra roliga saker, började det bli mera intressant att vara ute. Ännu under påsken var han ytterst skeptisk till både skor och att leka ute.

Vi passade på att skaffa en liten pool åt honom inför Kimitoresan, så den plockade vi fram en av dagarna. Det var en av de där sakerna vi tänkte att han antingen kommer älska eller vara livrädd för. Han gillar att plaska och leka i sitt badkar, men det betyder ju inte nödvändigtvis att en pool skulle vara kul.

Det visade sig vara en hit! Han lekte i ungefär 50 minuter, och sen var vi tvungna att ta honom därifrån eftersom han började bli kall. Men han hade nog helst stannat kvar och lekt minst en timme till.




Alma njöt också av att vara tillbaka i Kimito igen! Efter hennes operation i slutet av april behöver hon begränsas lite mera än förut, och det är hon inte alltid så glad över. 


Men hon trivdes bra i sin inhägnad med både skugga och sol, då hon fick vara med oss andra ute. Hon njöt för fullt.


Utöver att plaska i sin pool hade James fullt upp med en massa saker. Skulle han ha fått bestämma skulle han varit ute precis hela tiden. Det fanns så mycket att se och göra och leka med, och flera personer som hade tid med honom hela tiden. Dessutom sov han jättebra. Han kommer ha så himla roligt då vi ska till Kimito igen senare i sommar, och stannar lite längre än den här gången!


Jag tog ju självklart dom obligatoriska blombilderna. Ingen Kimitoresa är väl komplett utan dom?









Jag kände mig riktigt slutkörd efter fyra dygn "själv" med James. Mina föräldrar underhöll ju honom större delen av dagarna, men det största ansvaret var ju ändå mitt, och det är ovanligt att göra det jobbet helt utan Per. Det var definitivt en helg då min respekt för ensamstående föräldrar blev ännu större. 

För första gången lämnade jag James med mina föräldrar medan jag åkte iväg på ett roligt och spännande jobbmöte. Tidigare då han varit själv med dom har jag varit någonstans i närheten, typ varit ut och gå eller varit i bastu, men jag har inte åkt iväg någonstans. Han var lite, lite ledsen precis då jag åkte, men jag tror inte ens jag hade hunnit sätta mig tillrätta i bilen innan han varit nöjd igen. Och det hade gått jättebra!

Och jag hann också tvätta våra mattor medan vi var i Kimito. Så jag fick till och med en del viktigt uträttat.

Vi hade hur roligt som helst i Kimito, men det är alltid lika skönt att komma hem igen.

1 kommentar:

  1. Alltså saaaame med tiden D: Jag har fortfarande april eller högst maj... det är inte okay att det redan är juli! (Eller jo, jag har semester så på det sättet är det okay men sådär allmänt får ju tiden inte fara iväg sådär haha)

    SvaraRadera