20 juni 2022

Empties december 2021-juni 2022

Jag tänkte att jag börjar med ett gammalt, hederligt empties-inlägg! Jag har fortsatt spara allting, trots att jag inte har bloggat. För jag har ändå tänkt att jag SKA återuppta det i något skede. Det har ändå inte blivit så himla mycket empties eftersom jag inte har samma tid och energi att lägga på att använda och testa diverse produkter. Tyvärr har jag inte jättetydliga minnen av alla produkter längre, så det blir nog inte så många rader om varje produkt.


Kalliston Bio Olive Oil & Argan Oil Hand & Body Cream 50ml (Atlantica Kalliston Resorts butik, 3€).
Den här hade en väldigt mild doft av olivolja och arganolja. I och med att jag köpte den här medan vi var på resa så tycker jag den här doftar semester. En väldigt dryg handkräm som gick jättelätt att smörja in i händerna, och som inte lämnade en obehaglig hinna efter sig. Jag skulle gärna köpa av den här igen.










Lumene [Arktis] Arctic Hydra Care Moisture & Relif Rich Hand Cream 30ml (BetteBox november 2019).
Den här var SÅ otroligt starkt parfymerad så jag ett tag inte visste om jag skulle kunna använda den. Och det är en väldigt "tantig" doft. Den fick mig verkligen enbart att tänka på nån gammal dam som sprayat en hel flaska parfym på sig innan hon stiger ombord på bussen. Ett tag trodde jag att mina händer inte alls gillade den här, för dom blev enormt torra och såriga, och det sved ofta då jag smorde in dom. Sen kom jag fram till att det var för att mina händer var i vatten väldigt ofta i och med att jag diskade nappflaskor och pumpdelar några gånger per dag. Hur som helst gjorde den här handkrämen det inte alls bättre! Jag gillade inte alls den här handkrämen, varken doften eller hur mina torra händer reagerade av den, och skulle inte köpa av den här.

The Body Shop Pink Grapefruit Hand Cream 30ml (The Body Shops julkalender 2020, Lucka 4).
Den här doftade, föga förvånande, grapefrukt. En lite söt, men ändå fräsch och lite "stickig" doft. Jag tyckte inte doften var för överväldigande och stark, men man kände den ändå tydligt. Den här handkrämen var åt det lite mer "rinniga" hållet och alltså inte så tjock. Trots det var den ändå förvånansvärt dryg och återfuktade mina händer bra. Den här skulle jag gärna köpa av, för jag gillade både doften och hur den återfuktade.








L'Occitane Lavende Hand Cream 10ml (fått av en vän).
Den här hade en väldigt stark lavendeldoft. Men jag gillar lavendel, så för mig gjorde det inget. Det här var också en lite tunnare kräm som var lätt att smörja in i händerna, och den drog in rätt snabbt och händerna kändes väldigt mjuka efteråt. Jag minns inte så mycket mer om den, men jag tror jag gillade den, och det är en produkt jag kunde tänka mig använda igen.









L'Occitane Very Dry Skin Intensive Hand Balm 10ml (fått av en vän).
Den här hade en lite udda doft. Jag vet inte vad den skulle dofta, eller om den ens skulle dofta någonting, men något doftade den. Och jag tyckte inte speciellt mycket om den. Den här var lite tjockare, och krävde lite mera jobb att smörja in den i händerna. Eftersom den var för väldigt torr hy så blev den också lite som en hal hinna på mina händer då de inte var supertorra. Det kunde kännas lite obehagligt. Jag är osäker om jag skulle vilja använda av den igen. Kanske om jag hade väldigt, väldigt torra händer, men inte annars. 






Molton Brown Orange & Bergamot Bath & Shower Gel 30ml (Glossybox februari 2021).
Den här doften gillade jag väldigt mycket! Det var en väldigt "tung" och djup doft på något vis, men utan att bli för mycket. Den påminde mig om hotell, semester, spa. Och bastu. Jag vill minnas att den här löddrade väldigt bra, och sånt där "smått", lyxigt lödder. I övrigt kan jag inte komma ihåg om det var något direkt speciellt med den. Eventuellt torkade den inte ut min hy väldigt mycket, men i övrigt var den en ganska vanlig duschtvål, tror jag. Jag älskade ändå doften så mycket att jag skulle kunna tänka mig att köpa av den, eller body lotionen i samma serie, fast den är åt det lite dyrare hållet och jag är osäker om jag håller med om att produkten är värd så mycket.



Garnier SkinActive Moisture Bomb Sheet Mask Super Hydrating + Revitalizing Mask Hyaluronic Acid + Pomegranate Extract 28g (Glossybox september 2021).
Den här hade en ganska typisk sheet mask-doft, alltså inte speciellt spännande. Tyvärr minns jag egentligen inget om den här masken. Den var i alla fall tillräckligt stor för mitt ansikte, och hölls bra på plats. Den innehöll väldigt mycket produkt som blev kvar i ansiktet då jag tog bort masken. Jag försökte massera in så mycket som möjligt, men fick torka bort det sista. Masken kändes också väldigt sval och skön på huden. Om jag minns rätt så återfuktade den bra. Det här är en mask jag kan köpa av igen. 





The Body Shop Vitamin C Glow Sheet Mask enriched with vitamin C rich Camu Camu 18ml (The Body Shops julkalender 2020, Lucka 21).
Den här doftade C-vitaminigt, och lite diskmedligt. Som med alla tidigare sheet masks jag prövat från The Body Shop så hade den här också en väldigt underlig form. Den var inte alls tillräckligt bred, hålen för ögonen och munnen var väldigt små, och den satt helt enkelt lite konstigt. Den hölls ändå på plats helt bra, och kändes sval och skön. Det jag gillar med deras sheet masks är att dom innehåller en perfekt mängd produkt för mig! Då man tar bort den finns det en lagom mängd kvar i ansiktet, och det går bra att massera in det sista. Efteråt kändes huden väldigt skön, och eventuellt gav den lite mera lyster. Jag tror jag kunde överväga att köpa av den här igen, men det är nog inte en favorit.

HTH Aloe Vera Shower Gel 250ml (K-Citymarket, 1,99€).
Den här har en väldigt svag aloe vera-doft som jag tyckte väldigt bra om. Den här köpte jag för att ha med till BB, men sen har det tagit ett bra tag för mig att använda upp den här hemma. På BB hann jag bara använda den en gång. Den gjorde ett väldigt mjukt lödder och kändes väldigt skön på huden. Den torkade inte heller ut min hy. Den har en väldigt praktisk kork som man kan fästa på bottnen av flaskan så man kan hänga upp den, och sen bara trycka på flaskan för att få ut tvålen. En riktigt bra duschtvål utan så mycket doft, absolut en produkt jag kan köpa av igen.






The Body Shop Banana Truly Nourishing Shampoo 250ml & Banana Truly Nourishing Conditioner 250ml (The Body Shops julkalender 2020, Lucka 5 och Lucka 9). The Body Shops schampon och balsam har alltid funkat antingen väldigt bra eller riktigt dåligt i mitt hår. Och dom här har varit bra! Dom doftar lite som bananskumgodisar, vilket jag tycker är en bra doft, hehe. Dom har varit relativt dryga, schampot har löddrat väldigt bra, och dom har båda varit ganska lätta att tvätta ur. Alltid ett stort plus då man inte behöver stå och skölja håret i en evighet för att få bort schampo och balsam. Dom här skulle jag kunna tänka mig att köpa av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar