27 juni 2022

Midsommarhelgen

Hoppas ni hade en bra midsommarhelg!

Vi brukar inte göra så mycket speciellt på midsommaren. Mina föräldrar brukar vanligen vara ut och köra en sväng och besöka något intressant ställe och vi har oftast varit med. Men dom senaste åren har det inte blivit av. Ofta brukar vi också äta något lite midsomrigt, typ nypotatis, rökt fisk, och lite sånt gott. Men det blev inte heller i år. Per jobbade natt både fredag och lördag så det var på det sättet också en lite annorlunda midsommar än vanligt.

Fredag
Eftersom Per jobbade kväll satt jag också uppe rätt sent och gjorde jobbgrejer (planerat lite produkter inför Halloween, höst, jul och vinter), brainstormat lite om hur jag vill ändra webbshopens utseende och vad för produkter jag vill göra. Utöver det uppdaterade jag otåligt trackingen för några paket gång på gång, men inget hann komma fram vilket kändes ganska tråkigt.

Trots att Per jobbade hann vi ändå titta lite vidare på den finlandssvenska serien Drakar på Arenan medan vi åt middag efter att James hade somnat. En riktigt bra serie! 

Och inte ett enda foto av värde tog jag på hela dagen.

Lördag
Lördagen såg nog ganska likadan ut som fredagen. Med flera försöka att hålla de någorlunda svalt inomhus, för det börjar bli ganska odräglig värme inne under eftermiddagen och början av kvällen. Som tur är svalnar det ännu rätt bra till natten, och det + att solen inte gassar på vår lägenhet riktigt hela dagen gör att större delen av dygnet är överkomligt än så länge. Det brukar bli värre i juli.

James har precis fått ett par gummistövlar och traskade omkring med dom på sig en stund. Han ville egentligen med ut då Per var ut med Alma, och stövlarna var det första han hittade. Och sen var det mest roligt att gå omkring med dom på.


En sväng ville han upp i famnen, men eftersom stövlarna inte sitter åt så mycket och han inte hade yllesockor på sig tappade han stövlarna lite hela tiden (varje gång bad han mig lägga dom på honom igen) och en av gångerna ramlade ena rakt i Almas vattenskål. Tur att det var gummistövlar!


På tal om värmen tror jag det blev nytt rekord på vår balkong under lördagseftermiddagen. Eller det här är i alla fall det högsta jag sett, det högsta jag sett före det här är drygt 40 grader. Men igår visade mätaren 53,4 grader!! Tvätten som var ute på tork på balkongen doftade nystruket. 


Senare på kvällen då det svalnat en hel del började jag planera packningslista inför nästa resa till Kimito, och började plocka ihop matportioner som ska med åt James.

Söndag
Under söndagen fortsatte jag med jobbgrejer. Jag bestämde mig äntligen för vilket märkes babybodyn jag vill använda mig av och började göra dom första designerna för tryck på dom. Och så planerade jag lite på hemsidan.

Per och James for iväg och skaffade lite sommarkläder åt James. Eftersom jag inte riktigt vetat vilken storleks kläder han skulle använda den här sommaren har jag avvaktat med att skaffa just sommarkläder, men sen blev det ju väldigt plötsligt megavarmt! Som tur är hade han en kortärmad body och ett par shorts han fick av en bekant förra sommaren, och dom passar perfekt nu! Men mera sommarkläder behövdes. 

Eftersom det var 3 för 2 på en massa grejer passade dom på att köpa lite annat också i följande storlek eftersom vi inte har hunnit köpa så mycket sånt ännu. Dom använde self-checkouten (som H&M tydligen har nuförtiden?! Jag hade ingen aning, för det är ganska längesen sist jag handlade i en fysisk klädbutik). Då dom kom hem och jag skulle slänga kläderna i en snabbtvätt märkte jag att larmet var kvar på ett par byxor (så de ska åka tillbaka och fixa det idag). Det hade inte pipit då de gått ut från H&M, men nog då de sen gick in i en annan butik, men inte hittat orsaken. 


Och det var nog den midsommaren det! Vad gjorde ni?

1 kommentar:

  1. Hjälp vad varmt!! :O Har ingen termometer så vet inte riktigt hur varmt det blir i lägenheten men det har varit ganska skönt att ha både ytterdörr och balkongdörr öppen så att det kan dra rätt igenom (är så glad att jag bor i ett tryggt område) och samma med huset på landet. Vi har basically haft strategispel över hur vi har öppnat dörrar och fönster vs dragit för gardiner beroende på var solen befunnit sig haha.

    SvaraRadera