23 augusti 2019

Vi testade zucchinipasta

I måndags testade vi att göra zucchinipasta. Då jag först såg att folk bytte pastan mot zucchini, då när det var poppis, var jag väldigt skeptisk. Varken Per eller jag gillar egentligen tillagade grönsaker, men då mamma bjöd på kokad zucchini en gång och jag insåg att det egentligen inte smakar något så kände jag att vi kanske skulle våga pröva.

Mamma hade odlat zucchini i år och vi fick med oss en då vi var dit sist. Jag fixade i ordning allt och fixade skinksåsen vi skulle äta till. Och sen råkade jag koka zucchinin liiite, lite för länge, så då vi silade bort vattnet så blev allt bara till en enda geggig röra. Jag var extremt PMSig, och hungrig, den dagen och blev så arg och ledsen att jag började gråta hejdlöst! 

Per åkte och köpte en ny zucchini (snyft för att inte kunna äta den hemodlade som jag tror skulle varit ännu godare), och jag samlade mig. Och så fick jag börja om med zucchinipastan. Den här gången hade jag den färdigt i en sil medan jag kokade den, och kokade den superkort stund. Och då lyckades det lite bättre! Det höll sig lite mer som pasta och blev lite mindre gegga. 


Jag vet inte om jag var helt såld. Pasta är nog godare. Men jag skulle gärna pröva äta det med köttfärssås gjord på mifu istället för köttfärs. Eller sen att blanda det med pasta, så det inte är enbart zucchini.

Har du testat zucchinipasta? Vad tyckte du?

2 kommentarer:

  1. Jag har än gång ätit zuccinispaghetti på Vapiano och det var ok. Det var jättesurt för de hade dränkt zuccinin i tomatsås o vinäger typ. Men jag gillade konsistensen fadt smaken inte var en höjdare. Själv skulle jag göra som ni och göra en krämig sås! Skönt o läsa att jag inte är den enda som har starka PMS ryck o bara gråter över "små" saker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter ju inte speciellt gott, tycker vinäger låter som en konstig smak att vilja lägga till!! :O
      Jag har sällan såhär jobbig PMS, brukar vanligen bara bli lättrörd, typ snyfta lite då jag ser nån video med söta djur, men har sällan väldigt kraftiga humörsvängningar. Händer suuuuupersällan, och det är jag glad för!

      Radera