21 augusti 2019

Borgbacken

I söndags var vi till Borgbacken! Då vi tidigare under våren hade bett om ett erbjudande på en i30 (inte den vi sen köpte) hos Autoverkkokauppa fick vi biljetter till Borgbacken. Biljetterna gällde just precis bara 18.8, och mellan klockan 10-13 (alltså innan parken öppnade för dagen). Vid 9:30 fick man börja komma in, och jag tror vi var där runt 9:40.

Per var mest intresserad av den nya bergochdalbanan Taiga, så han gick och ställde sig i kö genast, vilket jag tror var bra, för typ alla som gick förbi mig då jag satt och väntade var på väg till Taiga. En stund efter att vi kommit dit började det dyka upp mycket människor. Trots att vi var där ganska tidigt fick jag vänta i runt 45 minuter innan Per kom tillbaka från Taiga! 


Efter det ställde vi oss i kö till maisemajuna. Och där råkade vi stöta på Pers kollega och kollegans fru, som hade fått de två andra biljetterna vi hade! Så vi satt med dem på "tåget", och hängde sen med dem en stund. Och vi fick sockervadd av dem som tack för biljetterna. Nom!


Jag hittade det här fina badrummet. Det syns inte på bilden, men det var gjort så det typ skulle se ut som om det var en spegel i mitten, och halva rummet bara var en spegling. Det såg väldigt roligt ut!


Jag har aldrig varit en person som tycker speciellt mycket om åkattraktioner, vilket är en delorsak till varför vi inte varit till Borgbacken så mycket. Det här var ändå min tredje gång sen vi flyttade hit, och det känns ändå som ganska mycket? Vi var dit 2016, och sen var jag dit på min möhippa (som jag förövrigt tror att jag aldrig bloggade om?!).

Också fast jag inte vill åka så mycket så kan jag ändå tycka att det är roligt att bara gå omkring. Och jag har inte supermycket emot att sitta och vänta. Per hann åka 5 grejer (och jag nöjde mig med 1) under de där tre timmarna vi var där. Det blev en del köande i och med att parken var ganska fullsatt med Autoverkkokauppas gäster. Jag tror ändå att Taiga var den som krävde absolut mest tid.






Då klockan närmade sig 13 var vi båda riktigt hungriga, så vi gick och åt hamburgare innan vi åkte hem.

Det var en riktigt bra dag! Det såg ganska regnsjukt ut då vi kom dit, också fast det inte hade utlovats något regn. Det blåste en del och var mulet hela tiden, men det började inte regna och det var ganska varmt, så vädret var helt okay. Det var ännu mörkare moln då vi åkte hem, men det regn först senare under kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar