03 juli 2019

Vad jag köpte på Kreta

Det blev en hel del shopping medan vi var på Kreta den här gången. Jag tänkte att jag skulle ta och visa upp vad jag köpte inom skönhet- och hudvård. 

Första gången vi var in till Chania under resan var vi bland annat till Sephora. Jag hade redan på förhand skrivit en lång lista med grejer jag ville köpa, och jag hittade allt på min lista! Allt på listan var av Sephoras egna märke, för det var sånt jag ville pröva i och med att vi inte har en Sephora-butik i Finland.

Jag köpte:
  • Sephora Collection Waterproof Eye Makeup Remover Cornflower extract
  • Sephora Collection Triple Action Cleansing & Hydrating Water Lotus water extract
  • 3 stycken fizzing stars: Moonlight Swim, Let's Have Fun, Pillow Battle (en har jag använt)
  • Sephora Collection Exfoliating Body Granita - Let's Have Fun
  • Sephora Collection Melting Shower Jelly - Pillow Battle
  • Sephora Collection Fresh Moisturizing Body Milk - Pillow Battle
  • Sephora Collection Hydrating Watermelon Cleansing Wipes
  • Sephora Collection Detoxifying Charcoal Exfoliating Wipes
  • Tester av Surf Foam Wash Shampoo och Creme Rinse Conditioner som jag fick med på köpet (alltså älskar ju lite butiker där man får testers då man handlar)


Jag kanske went a bit crazy bland deras masker. Det blev en hel del. Men det är sånt som jag använder en hel del av. Och de är inte alla för ansiktet.

Jag köpte:
  • Sephora Collection Smoothing & Anti-Frizz Rose Hair Sleeping Mask
  • Sephora Collection Nourishing & Repairing Coconut Hair Sleeping Mask
  • Sephora Collection The Bubble Mask Skin Detox
  • Sephora Collection Quenching & Tan-Perfecting Watermelon After-Sun Mask (den använde jag också under resan)
  • Sephora Collection Nourishing & Repairing Avocado Hand Mask
  • Sephora Collection Ultra Moisturizing & Beautifying Aloe Vera Hand Mask
  • Sephora Collection Refreshing & Relaxing Lavender Foot Mask
  • Sephora Collection Comforting & Repairing Almond Foot Mask
  • Sephora Collection Mattifying & Anti-Blemish Green Tea Face Mask
  • Sephora Collection Pore Perfecting & Smoothing Pineapple Face Mask
  • Sephora Collection Anti-Fatigue & Energizing Pomegranate Face Mask
  • Too Cool For School Coconut Ceramide Mask Hydrating (den var på rea och de föreslog att jag skulle köpa den, sååå, ja. Enda saken som inte var på min lista)
  • Sephora Collection Anti-Blemish Patches


Samma dag var vi också in till The Body Shop. Produkterna är så mycket billigare än i Finland, så det kändes värt att fylla på lagret. 

Det jag köpte:
  • French Lavender Massage Oil. ÄLSKAR den här doften, och är en väldigt bra massageolja.
  • Drops of Youth Bouncy Sleeping Mask
Jag ville också ha Drops Of Youth Youth Cream, men den var tyvärr slut, så den kommer jag behöva köpa här i Finland. Buuhuu! Vi sparade 13€ genom att köpa de här två produkterna där istället för här, och skulle sparat 8,50€ till om de skulle haft den sista krämen också. Galet ändå hur mycket prisen kan variera, trots att ingendera av länderna är produkternas ursprungsland. 


Från den närmaste Synka-supermarketen köpte jag tre grejer:
  • Bioten Face Mask Deep Cleansing Green Clay & Green Tea. Den köpte jag av sist vi var på Kreta också.
  • Bioten Detox Face Mask Black Peel-Off Cleansing & Mattifying
  • Garnier Polishing Konjac Botanical Cleansing Sponge. Har länge velat pröva en sådan.


Då vi var till Theriso Gorge stannade vi ju vid en olivoljefabrik. Från fabriken köpte vi:
  • Kalliston Volcano Sea Spa Beneficial Exfoliating Shower Gel with bio olive oil, volcanic extract and sea water (åt Per)
  • Kalliston Volcano Sea Spa Beneficial Mask Leave-On for dry Hair & Scalp with bio olive oil, volcanic extract and sea water

Från hotellets butik köpte jag en:
  • Kalliston Bio Olive Oil Argan Oil Hand & Body Cream

Den kommer alltså från samma olivoljefabrik vi besökte. Jag övervägde att köpa en redan då, men sen blev det inte av i alla fall. Så jag blev väldigt glad då jag såg att de hade av den i hotellets butik också!


Sista shoppingen gjorde vi på flygplatsen på väg hem. Där hade de en massa Korres-produkter, och de var såå mycket billigare än här!

Det jag köpte var:
  • 2 stycken jasmin shower gel
  • 2 st White Tea Fluid Gel Cleanser (den som kommer försvinna från sortimentet och som inte går att få tag på här mer, men som är den bästa ansiktstvålen jag testat)
  • Olympus Tea Cleansing Foaming Cream (som föreslogs istället för den föregående)
  • Revitalising Watermelon Mask
  • Cleansing Green Clay Mask


Per passade också på att köpa en shower gel och aftershave balm som doftar sååå gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar