26 juli 2019

Kimitovecka

Förra veckan spenderade jag och Alma hos mina föräldrar. Eller, vi åkte dit redan på kvällen 12e juli eftersom Per åkte iväg till Nagu.

Det blev en riktigt skön semestervecka utan något speciellt program.


Mina föräldrar hade hittat min farbrors gamla kappsäck. Alma tyckte tydligen att den funkade bra som pall, för det hände några gånger att hon steg upp på den för att bättre kunna spana ut.



Nytt för den här gången var ett nät runt trappan. Alma håller sig alltid på gården då hon är ute lös, och har aldrig lämnat den okopplad. Och håller sig alltid med den som är ute med henne, ännu bättre nu då hon är lite äldre. Hon älskar att ligga på trappan, men för att hon ska kunna vara där själv och för att dörrarna ska kunna vara öppna så tyckte vi det här var en bra lösning. Hon skulle troligen inte gå någonstans från trappan, för det är där hon vill vara, men vi vill inte att hon ska vara ute på gården oövervakad. Hon är ju trots allt en hund, och man vet aldrig vad som kan hända. Dessutom var det praktiskt om någon av oss ville gå någonstans utan henne, utan att behöva stänga en massa dörrar.



En hel del slappande blev det också.


På torsdagskvällen kom Per också till Kimitoön, och på lördagen den 20e var det dags för auktion vid Kansakoulu i Brännboda. 


Aki Palsanmäki var där. Jag kan verkligen inte påstå att jag gillar honom speciellt mycket, så jag tittade kanske inte supermycket på själva auktionen, men jag var i alla fall där i ungefär två timmar. Ändå intressant att ta en titt då det ordnas något speciellt på ön. Men där var förvånansvärt få personer jag faktiskt kände igen.

























På söndagen 21a juli packade in alla våra saker i bilen igen och åkte tillbaka hem till Helsingfors, och två semesterveckor till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar