31 juli 2019

Empties juli 2019


Den här månaden har inte alls många produkter tagit slut.

Produkter för ansiktet

The Body Shop Drops of Youth Youth Cream 50 ml (The Body Shops julkalender 2018, Lucka 19). Den här krämen har en ganska lätt doft som jag inte märkte av speciellt mycket då jag hade använt krämen några dagar. Jag tyckte den doftade lite lätt blommigt, kanske något åt liljekonvaljhållet? Men jag gissar att det är edelweiss eftersom det ska finnas i den. Jag älskade den här krämen, min hy har verkligen älskat den. Hyn blev bättre på bara några dagar efter att jag började använda den här. Liksom bara sådär minskade mina finnar och ärren började blekna. Då är det inte ens något sånt som krämen säger att den ska göra. Jag får såklart fortfarande finnar och dålig hy, men det var en drastisk förändring väldigt snabbt då jag först började använda den här krämen. Den är lätt och man behöver bara en liten, liten klick. Den återfuktar väldigt bra, drar snabbt in, och känns inte klibbig på huden. Jag får inte heller några torra fläckar. Den här räckte runt 4 månader, vilket kanske är lite kortare än vad jag hade trott i och med att det är en kräm som är åt det lite dyrare hållet (men helt prisvärd och inte ruinerande dyr). Men jag tror jag till en början tog lite mer än jag skulle ha behövt, och att det gjort att den tagit slut lite snabbare än jag trott. Det negativa är att det är en glasburk så den är ganska tung och otympligt att ha med sig då man ska vara borta över natten. Men det är i alla fall en snygg burk. Jag har redan skaffat en ny, och tror att jag kommer fortsätta använda den här krämen ett bra tag, för det kan vara den bästa ansiktskräm jag testat.

Produkter för kroppen

LdB Creme Rich Jasmine & Shea Shower For very dry skin 250 ml (Matsmart, 1,49€). Den här doften tycker jag väldigt bra om. Jag tror jag använde en duschtvål eller body lotion av de här märket med samma doft någon gång i gymnasiet, så det är en lite nostalgisk doft. En ganska "kraftig" doft, men ändå mild på något vis. Shea och jasmin. Duschtvålen var väldigt krämig och ganska dryg. Det behövdes inte speciellt mycket för att det skulle löddra ordentligt. Den kändes väldigt skön och mjuk på huden, och huden kändes så himla återfuktad efter duschen! Det var nästan som man hade en "hinna" på huden. Inte så det var klibbigt eller sådär, men lite samma känsla som då man använt de där in-shower body lotions som finns. Det var superkonstigt att sen använda en vanlig body lotion ovanpå efteråt. Jag tror jag inte skulle ha behövt body lotion egentligen, för huden kändes verkligen, verkligen återfuktad av den här. Betydligt mer än med någon annan duschtvål. Jag gillade den här supermycket, jag tror den skulle vara perfekt vintertid. Jag kan tänka mig att köpa av den här igen!

Ansiktsmasker

Soo'Ae Charcoal Clay Bubble Mask 10 g (Superdrug, £2.99). Det här är den första bubblemasken jag testade, så jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig. Jag tyckte inte den doftade något speciellt, ganska likt de flesta andra lermasker skulle jag tro. Det var i alla fall inte någon doft som jag genast fastnade vid. Den var lätt att applicera och började bubbla mer eller mindre genast. Jag tyckte det var en väldigt passlig mängd i förpackningen, också fast jag först tyckte det kändes som om det var väldigt lite i den. Masken bubblade snabbt upp och såg väldigt rolig ut. Den skulle sedan masseras omkring lite, och bubblade upp igen. Jag gjorde det några gånger för att det var så roligt! Den var inte superlätt att tvätta bort, men det gick. Under tiden jag hade masken i ansiktet tyckte jag den lite stack, men jag har efteråt läst att fler upplever det och att det inte är något farligt. I och med att jag inte visste om det skulle kännas så eller om min hy ogillade den så vågade jag inte ha på masken speciellt länge, men nästa gång tror jag den får vara längre! Min hy var superren efteråt! Jag tror aldrig jag har använt en ansiktsmask som har rensat porerna såhär bra. Inte någon annan produkt heller, för den delen. Det här var verkligen en helt otroligt bra ansiktsmask, och jag använder gärna av den om och om och om igen!

1 kommentar:

  1. Jag har också typ bara 3 eller 4 empties denna månad xD The Body Shop krämen lät intressant! :)

    SvaraRadera