17 april 2019

Besök och fina blommor

I lördags kom mina föräldrar på besök, och de hade med sig en kruka med såna där små söta påskliljor. Redan dagen efter hade det slagit ut en massa fler blommor, och på några dagar hade de vuxit sig riktigt höga. De har blivit ännu högre sedan jag fotade de här bilderna.




Då vi bodde i England köpte vi ofta knippen med påskliljor, men då större blommor än de här, på vårarna, för de såldes för typ £1. Tycker de är så himla fina! De känns också som ett riktigt vårtecken för mig då man börjar se dom överallt. Tidigare i veckan såg vi också att såna här små hade slagit ut i rabatten utanför huset! Jag trodde det skulle vara några andra vårblommor, för tydligen har jag totalt förträngt att det funnits påskliljor där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar