19 januari 2018

Några av favoritjulklapparna

Idag tänkte jag skriva några rader om några av julklapparna jag tyckt bäst om!

När mamma frågade vad jag önskade mig funderade jag länge, för det fanns egentligen inget jag gått och tänkt att det här vill jag verkligen ha. Jag scrollade igenom lite hemsidor för inspiration och hittade Remingtons Reveal Facial Cleasning Brush. Jag har under är längre tid tänkt skaffa någon sådan grej, men det har inte blivit av eftersom det inte varit det viktigaste. Så jag passade på att önska mig den. Och oj vad jag inte ångrar det för en sekund! Det kan finnas andra orsaker också, men den här är en av huvudorsakerna till att min hy på 2-3 veckor börjat se bättre ut än den gjort ens en enda gång under hela 2017! 2017 var verkligen ett katastrofalt år för min hy, så den här överträffade verkligen mina förväntningar.

Följande grej är en Philips AirFryer. Den fanns med som förslag på vår bröllopsönskelista, men då vi inte fick den hade vi tänkt köpa den själv, men då vi fick frågan vad vi ville ha för gemensam julklapp så var det ett lätt val. Den är i flitig användning och både Per och jag älskar den! Också fast maten inte smakar riktigt som om det skulle varit i en vanlig fritös föredrar vi den här, i och med att man inte behöver ha en massa fett till den (och därför inte fundera över alla tillhörande problem, som hur det ska förvaras och slängas) och man behöver inte vara så rädd för att bränna sig. Och så är det såklart lite hälsosammare. Hemgjorda pommes är vår nuvarande favorit!

Av Per fick jag bland annat en vetekudde. Vi har båda sagt sååå många gånger att vi behöver en, i och med att vi båda två tyvärr brukar kunna ha ont i axlarna. Speciellt under perioder vi är mer stressade på grund av jobb. Därför bad jag Per köpa en som julklapp åt mig. Vi har redan hunnit pröva den båda två, och den är super. Jag kommer nog använda den som värmekudde också, och inte bara för att ta bort nackont.

Den sista grejen är också en julklapp av Per. Ett par suuuuupermjuka tofflor som är så varma och gosiga att ha på sig den här tiden på året. Jag har aldrig varit ett stor fan av "vanliga" tofflor som man bara sticker in fötterna i, eftersom jag vill ha dom på fötterna också fast jag sitter i soffan. Därför är de här som är ett mellanting mellan strumpor och tofflor perfekta! Dom är i flitig användning eftersom jag ofta frys om fötterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar