24 januari 2018

Bio och presidentval

Under lördagen kom vi ihåg att vi har fyra biobiljetter som måste användas innan sista januari. Vi fick dom i början av 2017, men vi har inte hunnit gå, och sen då vi hunnit så har det inte kommit någon film vi velat se. Och sen har vi glömt bort dom igen. Men nu börjar det bli bråttom att använda dom! Vi planerade redan i december vilka filmer vi vill se i januari, men ändå lämnade vi det såhär sent.

Efter att ha hittat en hundvakt bokade vi biljetterna och åkte iväg. Filmen vi valde att se var Solsidan. Jag hade jättesvårt för serien då den först började och jag såg lite av något avsnitt här och där. Men sen bestämde vi oss för att titta på den ordentligt och då tyckte jag bättre om den och vi har sett alla säsongerna.

Jag tyckte filmen var riktigt bra!

På söndagen var vi och förhandsröstade i presidentvalet. Jag tycker alltid det känns så skönt efter att jag har röstat. Jag kan inte påstå att jag är värst insatt i politik, men det har alltid varit en självklarhet för mig att gå och rösta i varje val.

Resten av helgen gjorde vi inget speciellt. Jag känner att vi varit duktiga på att börja det här året med lugna helger, och det ger mig verkligen en chans att slappna av på riktigt, och låta stressen från förra året rinna av mig ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar