10 januari 2018

En lugn helg

Senaste helgen var en riktigt, riktigt lugn helg för vår del. Vi har haft någon form av program ungefär alla helger de senaste månaderna, så det var sååå obeskrivligt skönt med en helg utan några måsten.

Under lördagen sov vi först allt för länge. Sen åkte vi iväg och hämtade hundmaten vi beställt under mellandagsrean, och så handlade vi lite mat åt oss. Resten av kvällen låg vi i soffan och tittade på en massa YouTube-klipp. Och lagade middag, såklart.

Eftersom söndagen bjöd på sol och fint väder tog vi då en långpromenad med Alma. Hon har inte varit väldigt intresserad av promenader på sista tiden (vem skulle vara det i vädret vi haft), men under förra veckan piggnade hon till lite och ville verkligen gå långt.

På söndagen hade det ju också börjat bli kallare, så vi fick äntligen pröva hennes vinterjacka som mamma sytt om lite eftersom Alma inte alls tyckte den satt bra förut. Nu trivdes hon superbra i den!





Längs med en av rutterna vi brukar gå såg vi under nyåret att någon hade hängt upp julgransbollar i en gran! Jag hade inte med mig kameran då, men den här dagen hade jag det. Så himla roligt att någon valt att göra nåt sånt, för det är ju ganska fint.





Resten av söndagen fortsatte vi titta på YouTube-klipp. Då vi skulle gå och lägga oss konstaterade jag att vi har verkligen inte gjort mycket av värde under hela helgen, men att jag faktiskt inte har dåligt samvete alls. Det kändes till och med riktigt, riktigt bra. Per höll med.

Det mindre roliga under helgen var att jag på söndagskvällen då jag försökte somna måste ha legat på något underligt sätt, för jag fick ont på ett ställe i ryggen, och det gjorde så förfärligt ont då jag försökte vända mig ibland. Allt annat gick bra och jag kände endera inte alls av det eller sen bara lite, men om jag låg på ena sidan och skulle vända på mig så gjorde det galet ont.

Förutom det med ryggen så var det här en så skön och välbehövd helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar