29 januari 2018

Empties januari 2018


Det har igen varit en månad då jag gjort slut på en hel massa olika produkter!

Zoella Beauty Double Crème Body Cream Macaron scented 160 ml (FeelUnique, 2,70€). Jag har länge varit nyfiken på Zoellas produkter, men det har aldrig blivit av att köpa eftersom jag tyckt de känts lite dyra för vad jag tänkt att man får. Men då vi beställde från FeelUnique tidigare i år bestämde jag mig för att beställa den här eftersom den var rejält nersatt. Den doftar otroligt sött, och lite som vaniljsocker. Jag gillade doften väldigt mycket, och tyckte inte den blev för slisksöt. Jag var också förvånad hur länge doften höll sig kvar på huden. Krämen var också väldigt tjock och återfuktade riktigt bra, och var dessutom väldigt dryg. Den gick bra att smörja in i huden, men det krävdes att man jobbade lite för att ordentligt massera in den. Jag tyckte ändå den drog in ganska fort. Jag var positivt överraskad då det gällde den här produkten, och skulle därför utan problem kunna tänka mig att köpa den här igen, eller någon annan bodylotion från Zoellas märke.

Nivea Daily Essentials Double Effect Eye Make-Up Remover 125 ml (LivBox november 2015). Jag var lite orolig då jag började använda den här efter att min favorit från The Body Shop tog slut, för jag har tidigare haft stora problem att hitta make-up removers som inte gör att så mina ögon rinner. Men den här klarade också det! Den tog bort smink bra, också vattenfast smink, men inte lika bra som den från The Body Shop. Den doftade inte väldigt mycket, och man behövde inte en stor mängd för att få bort sminket ordentligt. En bra produkt, som jag nog kunde köpa av igen, men den är inte överst på listan över bra make-up removers.






Beauty Iseree Refreshing Facial Wipes for normal & combination skin 25 st (Lidl, ~1,50€). Jag har haft den här förpackningen ganska länge, så några hade hunnit torka, men resten hade hållit sig bra, vilket jag var lite förvånad över. Jag var inte så himla förtjust i doften, också fast den var ganska mild. Som tur var höll den sig inte kvar så länge på huden. Dom tog bra bort smink, till och med vattenfast smink tog dom ganska lätt bort. Jag tyckte de kändes lite hårda mot huden, nästan så de lite "skrapade", vilket inte var speciellt behagligt. Jag kunde ändå tänka mig att köpa av dom igen, också fast dom inte är dom bästa jag prövat. Men med tanke på priset och att de gör sitt jobb gör att de troligen kommer inhandlas igen.




Sõsar Sacred Forest Peat Mask Purifying bioactive face mask 30 ml (LivBox november 2016). Jag har lite delade åsikter om den här ansiktsmasken. Jag prövade den både vanligt hemma och i bastun (som det föreslogs). Utan bastu gillade jag den inte hemskt mycket, för man ska inte låta den torka och den torkade GENAST, och då den torkade kliade den och var riktigt svår att tvätta bort. Men i bastun funkade den superbra, den hölls blöt, och var hur lätt som helst att tvätta bort. Man ska bara ha den på en kort stund dessutom. Jag tycker också att den fick min hy att se mycket, mycket bättre ut, och i det avseendet är det bland de bättre ansiktsmaskerna jag prövat. Den såg inte speciellt vacker ut, och den luktade riktigt äckligt (men jag kände inte av det lika mycket i bastun). Det var en väldigt spännande och annorlunda ansiktsmask. I och med att jag tyckte det var en riktigt, riktigt bra ansiktsmask så skulle jag gärna köpa av den, förutsatt att jag skulle gå i bastu tillräckligt många gånger så att det skulle kännas värt det. För utan bastu vet jag inte om jag skulle vilja använda den igen.

Four Reasons Moisture Mist 250 ml (~9,90€). Jag har haft några sådana här nu, men jag har aldrig köpt själv. Mamma har köpt dom både till sig själv och till mig. Jag tycker mitt hår har känts och sett mycket bättre ut då jag sprayat det i håret efter att jag har tvättat det. Men helt ärligt har jag ingen speciell review av det, för jag vet inte helt vad det gör. Men jag har i alla fall tyckt att mitt hår varit mycket gladare då jag använt det, och hårbottnen har känts lite mindre torr vintertid. Så det är en produkt jag kommer fortsätta använda!








Sephora Charcoal nose strip Purifying & scrubbing (Sephora, 1,90€). Jag tror det här är den sista av produkterna jag köpte från Sephora, och jag har använt en redan förut. Min åsikt har inte ändrats väldigt mycket sen jag använde den förra. Jag fick inte den här heller att ordentligt forma sig efter näsan, jag tror till och med att det blev sämre den här gången, så den fick inte med sig speciellt mycket alls då jag drog bort den. Jag skulle nog ändå köpa fler av dom här, i och med att där den sätter sig ordentligt drar den ganska effektivt med sig pormaskarna. Jag tycker det är synd att jag haft så mycket mer problem med dom här än med andra att få den att sitta ordentligt på näsan.





Lumene Valo [Light] Glow Reveal Moisturizer  Contains Vitamin C 15 ml (BetteBox maj 2016). Jag tyckte ju väldigt mycket om Lumenes Bright Now Sleeping Cream som också innehåller C-vitamin, och jag tycker att den här påminner lite om den i doften. Det är inte riktigt samma doft, men ändå en fräsch citrusdoft som jag tyckte väldigt mycket om. Jag upplevde att den återfuktade väldigt bra, och speciellt nu under vintern gjorde den inte min hy oljig. Det tog ett tag för min hy att ordentligt ta upp krämen, och under tiden såg hyn ganska fet ut, men då den väl tagit upp all kräm så såg hyn bra ut, och kändes och såg väldigt fräsch ut, och visst gav krämen aningen mer lyster åt hyn också. Perfekt såhär vintertid. Krämen var ganska tunn, och jag tyckte inte att det var riktigt lika dryg som många andra Lumenekrämer jag prövat. I och med det vet jag inte om jag skulle ha lust att betala fullpris för den. Men det var en kräm jag gillade, och jag kunde tänka mig att använda av den igen.

Cetaphil Gentle Skin Cleanser 236 ml (Boots, £8.99). Ja, vad ska jag säga. Jag köpte den för att så många hyllade den här produkten. Jag gjorde också det så jag först prövade den. Efter att nu ha använt upp hela den här så har jag en helt annat åsikt. Jag upplevde inte alls att den passade min hy. Till en början verkade allt bra, men med tiden torkade den ut min hy något helt ofantligt, och en riktigt återfuktande kräm hjälpte knappt alls att ge tillbaka fukten. Det var hemskt. Den till och med bidrog till att min hy blev sämre. Jag vet inte, den kanske skulle funka bättre sommartid för mig, då min hy inte är lika torr i sig själv. Jag vet också att det nu finns en annan sort som jag kunde tänka mig testa, men inte en fullstor flaska! Den räckte väldigt länge och doftade ingenting, om man nu vill hitta något positivt. Jag kommer absolut inte köpa den här igen! Och till skillnad från många andra skulle jag absolut inte rekommendera den till någon annan, och speciellt inte om man har problem med hyn.

Garnier Respons Maple Remedy Castor Oil & Maple Sap Extract Schampo 250 ml (Prisma, ~3€). Det här har en ganska söt doft, men ändå inte för sött. Jag tyckte inte att doften höll i sig superlänge, vilket var lite synd, för jag tyckte väldigt bra om den. Man behövde inte väldigt mycket schampo och det gick lätt att löddra in det i håret, och det var lätt att tvätta ur. Håret kändes väldigt lätt och rent efteråt, och det blev blankt, mjukt och snyggt. Jag kan inte säga att håret höll sig rent ovanligt länge. Jag tyckte också att det var ganska drygt, för jag hade av det väldigt länge. Det var egentligen inget speciellt med det, men jag gillade doften och flaskan, och har tyckt bra om andra schampon i Respons-serien. Jag kunde bra köpa av det här igen.

Garnier Respons Maple Remedy Castor Oil & Maple Sap Extract Balsam 200 ml (Prisma, ~3€). För balsamet gäller ganska långt samma som för schampot! Det gjorde mitt hår härligt mjukt och blankt. Jag skulle kunna köpa av det här igen.

Sanoflore Rosa Angelica Morning Rehydrating Concentrate Serum 1,5 ml (FeelUnique, gratis). Den här doftade väldigt gott och sött, lite som godis nästan. Typ som fruktgodisarna i Fazers Tutti Frutti-påse. Jag vet inte om man skulle använda allt på en gång eller inte, så jag delade upp det på tre gånger och lade på den före min vanliga kräm. I och med att jag inte alls fick någon ordentlig bild av produkten och inte märkte någon som helst skillnad av den så skulle jag inte köpa av den.









Garnier SkinActive Moisture Bomb Green Tea Tissue Mask Super-Hydrating Re Balancing Mask 32 g (FeelUnique, 3,59€). Den här hade en vag doft av te, vilket jag gillade. Det var ändå inte en väldigt tydlig doft. Jag upplevde att den var väldigt svår att placera ordentligt och bekvämt på ansiktet, men masken var tillräckligt stor så den ordentligt täckte ansiktet då den väl satt rätt. Den hölls också bra på plats. Då jag tog bort den var det väldigt mycket kvar i ansiktet och jag försökte massera in det men min hy klarade inte av att dra i sig allt så jag fick torka bort resten. Jag tyckte inte jag märkte någon superstor skillnad och min hy kändes inte superåterfuktad, och jag såg ingen större skillnad dagen efter. Jag kanske skulle behöva ge den fler chanser? Jag vet inte om jag köper av den igen i och med att jag det senaste året prövat många återfuktande masker som funkar mycket bättre än den här gjorde för mig.

Lumene Classics Restoring Night Cream for all skin types 50 ml (BetteBox, augusti 2017). Andra av Lumenes krämer jag använt har alla varit väldigt dryga, så jag var lite besviken då jag märkte att den här inte alls var lika dryg som de andra. Visst räckte den ändå ganska länge, men inte alls lika länge som jag hade trott. Jag gillade att den här var i en tub istället för en burk. Den doftade inget speciellt och jag tyckte den återfuktade min hy väldigt bra. Sommartid tror jag den skulle kunna vara aningen för fet för min hy, men under vintern då det är kallt var den perfekt. Det här var definitivt inte en produkt som gav mig någon wow-känsla eller så, och jag kan inte plocka ut något speciellt alls med den. Jag kunde använda den igen, för det var inte heller en dålig kräm på något sätt, men eftersom jag har andra nattkrämer jag gillar bättre så kommer jag inte själv gå och köpa den här i första taget. Inte just nu i alla fall. Men det är en helt bra kräm, speciellt om man föredrar produkter som inte har så mycket doft i sig. Den är också väldigt billig jämfört med många av Lumenes andra krämer.

Boots Simply Sensitive Hydrating Eye Cream with aloe vera 15 ml (Boots, £2.50). Jag har haft av den här förut, och jag tycker fortfarande väldigt bra om den. Den doftar ingenting och det är en väldigt lätt kräm som inte börjar kännas oljig och obehaglig. Den återfuktar området kring ögonen riktigt bra och det känns återfuktat hela dagen. Den här tuben räcker otroligt länge, för man behöver så himla lite varje gång. Det är egentligen inget extra alls med den här krämen, men den utlovar sig inte heller för att vara någon mirakelkräm. Den återfuktar bra och mina ögon har gillat den och har inte börjat rinna eller blivit irriterade då jag använt av den, så det är produkt jag gärna köper av igen. Absolut ett bra alternativ eftersom den är otroligt mycket billigare än många andra ögonkrämer som inte heller gör något speciellt.

Clean Fresh Laundry Eau de Parfum 1 ml (BetteBox augusti 2017). Jag älskar dofter som den här! Jag har aldrig prövat att ha det som parfym förut, men har haft ljus och sånt som ska dofta rent. Men jag trivdes mycket bra med doften som parfym också! Den doftade ganska likt Yankee Candles Clean Cotton (en av mina favoriter då det kommer till doftljus). Det här märket har en massa dofter jag behöver gå och dofta på, för dom har fler i samma stil som den här. Jag har nog aldrig riktigt tänkt på att man kunde ha dom som parfym. Jag kunde bra tänka mig att köpa den här parfymen.





Lumene Glow Reveal 60 Second Facial 150 ml (LivBox augusti 2016). Den här tuben har räckt så himla länge. Det här är en sådan där produkt som jag sett att många tyckt väldigt bra om, om visst tyckte jag också den var helt bra. Jag använde den 2-3 gånger i veckan under de perioder som jag använde den mest, och lämnade nog den på längre än 60 sekunder. Jag upplevde inte att det var en så mirakulös mask som många fått den att låta, men jag tyckte bra om den. Jag upplevde att den gav lite extra lyster åt huden, och hyn blev ganska mjuk. Den hjälpte också till att lite minska ärr och finnar, men inte jättemycket. Jag tyckte också den rengjorde hyn och porerna bra. Jag gillade att den inte var för hårdhänt med min hy, och jag skulle bra ha kunnat använda den fler än 3 gånger i veckan utan att min hy skulle tagit illa upp. Doften vet jag inte hur jag ska beskriva. Nästan lite bastuaktigt? Väldigt uppfriskande i alla fall, men det var inte en för stark doft dom irriterade. Jag såg att dom nu har ändrat förpackningen och receptet på den. Jag skulle bra ha kunnat köpa av den i det här formatet, men är också nyfiken på den nya. I och med att den var väldigt dryg tycker jag priset också är värt det.

Dove Nourishing Secrets Invigorating Ritual Body Wash with avocado oil & calendula extract 250 ml (BetteBox juni 2017). Det här var en duschtvål som jag tyckte inte torkade ut min hy trots att det var vinter och kallt och min hy var ganska torr sådär av sig själv. Inte kan jag heller säga att den återfuktade jättemycket, men den gjorde i alla fall att min hy inte kliade av torrhet så fort jag steg ur duschen. Sommartid tror jag den kanske till och med kunde göra så jag inte behövde bodylotion. Till en början var jag inte helt såld på doften, men efter ett tag började jag gilla den, och nu är jag ganska kär i den. Den doftar, tja, avokado och ringblomma, vilket kanske inte är helt överraskande. Jag tyckte den var ganska tjock och krämig, vilket inte alla duschtvålar brukar vara. Den löddrade bra, och var förvånansvärt dryg. Det här är en duschtvål jag inte vet om jag självmant skulle ha valt att köpa i och med att avokado och ringblomma känns lite udda i en duschtvål, men som jag nu då jag prövat den troligen kommer köpa av själv, för jag gillade den verkligen!

Herbina Lip Candy Lip Balm Tropical Raspberry SPF 10 10 ml (BetteBox april 2017). Det här var en produkt som då det börjat bli svårt att få ut något ur den valde jag att sluta använda den istället för att verkligen försöka få ut det sista. Jag var verkligen inte övertygad. Den doftade och smakade helt okay, men förpackningen var jobbig att få ut en vettig mängd från. Jag tyckte inte den återfuktade nästan alls, utan det blev bara en oljig hinna på läpparna. Dessutom försvann det fort, så i fall man ville använda det som läppglans eller liknande funkade det inte heller så bra. Och det gav knappt någon synlig färg. Jag tyckte också att den kunde dela sig lite om den stod för länge, och då kom det först ut produkt i riktigt, riktigt rinnigt format innan det sen igen tjocknade och blev hanterbart. Det positivaste med produkten var väl att den innehöll lite solskyddsfaktor, och den räckte ganska länge fast man använde den flitigt. Det här är definitivt inte en produkt jag kommer att köpa av själv.

Schwarzkopf got2b Fresh it Up Dry Shampoo Volume Breezy Tropical 200 ml (BetteBox maj 2017). Jag tyckte doften påminde väldigt mycket om många andra torrschampon, och jag gillade den inte väldigt mycket, och vet inte heller hur jag skulle beskriva den. Inte breezy tropical i alla fall. Jag tyckte inte det blev kvar hemskt mycket vitt i håret efter att man borstat håret (och inte så farligt av sprayen heller). Det här var ett torrschampo som gjorde ett ganska mediokert jobb då det kom till att få håret att se renare ut. Jag har prövat fler som varit bättre. Visst fick det det att se lite bättre ut, och visst fick det lite volym, men jag tyckte det både såg ut och kändes som att man använt torrschampo, och det är inte resultatet jag vill ha. Per var inte heller övertygad av den här. Jag kommer inte att köpa av det här själv.

Pepsodent All day protection Long Active White Fresh 16 ml (BetteBox januari 2018). Jag gillade den här! Det är egentligen inget speciellt med den, utan det är en ganska vanlig Pepsodenttandkräm, men jag gillade att smaken inte var för "stark". Jag har använt av den här tandkrämen i en annan smak ett tag redan, så jag blev glad då man fick den här i senaste boxen. Jag vet inte vad jag ska säga om den, för jag vet inte om det är meningen att den ska göra något speciellt? I vilket fall som helst kommer jag säkert fortsätta köpa av den ett tag till, i och med att jag redan använt av den ett tag.





Lumene Lähde [Source] Pure Arctic Miracle 3 in 1 Micellar Cleansing Water 50 ml (LivBox oktober 2016). Det här är det första micellarvattnet jag prövat så jag har absolut inget att jämföra med. Jag tyckte det hade en väldigt stark och stickig doft, men jag vande mig ganska fort med det. I och med doften var jag väldigt rädd att mina ögon skulle börja rinna och inte alls gilla den här produkten, men det gick hur bra som helst och ögonen blev inte irriterade alls av det. Jag tyckte det var riktigt bra på att ta bort smink, också vattenfast, och tog lätt bort de sista resterna efter att jag först använt en våtservett för att ta bort foundation. Jag tyckte väldigt bra om den här produkten och skulle kunna köpa av den.


Elie Saab L'Eau Couture Eau De Toilette 0,8 ml (BetteBox november 2017). Det här är möjligen den första vanliga parfymen (förutom Clean högre upp) jag tyckt riktigt bra om av dom man fått en tester på i någon av boxarna. Den är lite annorlunda än andra parfymer jag doftat på, och den har något lite extra i sig. Jag är tyvärr riktigt dålig på att försöka förklara dofter, men en hemsida säger att det finns citrus, apelsinblomma, bergamott och  magnolia i den, så jag får gå på det. Den här parfymen skulle jag hemskt gärna köpa av!






Ziaja Goat's Milk Moisturising Day Cream Dry & Wrinkle-prone Skin 10 ml (BetteBox oktober 2017). Alltså som jag älskade doften på den här! Den doftade nästan lite syrén. Det här var en otroligt lätt kräm som gick bra att smörja in i huden. Den var nästan lite hal, och som att den smalt på fingrarna. Den drog in fort och kändes superbra på huden. Jag tyckte den här krämen återfuktade min hy jättebra, och den gjorde inte att den blev oljig under dagen. Den funkade fint under smink också. Det jag blev lite besviken på var att det var så himla lite i den här burken. Jag hann inte ens märka att den höll på ta slut innan den var slut. Det var ett extra "lock" i den så att den bara var typ halvfylld, och det var lite av en besvikelse eftersom jag gillade den så bra. Det här är definitivt en kräm jag kunde tänka mig att köpa av själv, för den var riktigt bra utan att egentligen vara något speciellt. Alltså en ansiktskräm helt i min smak.

2 kommentarer:

  1. Synd att du inte gillade cetaphil för då man hört så bra om den!
    Garnier moisturebomb sheet masker lönar sig att köpa från Sokos de har vad jag nu vet, billigaste priset på dem 2,00e/styck. I Stockmann kostar de 2,20e. Jag har två masker i badrumsskåpet som jag ser fram emot att testa. Synd att man ser ut som döden själv när man har dem på xD

    Jag älskar också doften på Ziajas Goat's Milk produkter!!! Kanske dagkrämen i tub med spf skulle vara något för dig? Den tyckte jag superbra om i alla fall!

    Jag blev väldigt nyfiken på Simply Sensitive ögonkrämen! Jag har gett upp på krämer som mukamas ska reducera mörka ringar under ögonen (funkkar INTE på mig) så köper bara återfuktande ögonkrämer numera. Beställte nyss en ny från oriflame... jag är väldigt kräsen för jag gillar int såna där med metallkula som applicering.. de tar sjukt.. E detta bara en tub utan sån där metallkula i ändan? Beställ gärna en sån där åt mig nästa gång ni beställer isåfall! :D

    Nu tror jag jag måste avsluta kommentaren. Tack för mig :D Intressant inlägg i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror jag har den Ziajas-produkten, för man fick en i tub också tidigare från nån box, så den ska öppnas bara jag får slut på testern jag just nu använder på morgonen. :D

      Nä, Simply Sensitive har en helt vanlig tub bara. ^^ Tyvärr skickar inte Boots hit mer, men vi kommer kanske ha en bekant att gå och köpa och sen skicka saker till oss. Hehe. Så då beställer jag en sån till dig med!

      Radera