16 september 2015

En lunch

Som jag tidigare berättat är jag riktigt dålig på det där med att äta lunch. Därför känner jag för att dela med mig av en lunch jag åt för ett tag sen (i augusti, om man ska vara petig). Jag hade varit ut på en joggingrunda, och var sjuuukligt hungrig då jag kom tillbaka hem, men det kändes som om det inte fanns något alls i skåpen. 

Till slut fick det bli en sallad av vad som fanns i kylskåpet: sallad, plommontomater, gurka, morot. Och så kokade jag två ägg, och strödde över lite gräslök från vår egen lilla odling. Det var bara lite god kyckling som fattades för att det skulle varit en perfekt sallad!

Dessutom passade jag på att göra en smoothie på en lite väl mogen banan (jag gillar dem bäst då de är nästan gröna, men den här började lite försiktigt bli brun), några nävar av de där blåbären vi själva plockat (och som nu bor i vår frys) + lite apelsinjuice.

En helt okay lunch, skulle jag säga! Krävdes ytterst lite effort dessutom, vilket såklart alltid är ett plus om man som jag är dålig på att äta lunch (och har ännu mindre motivation till att laga det).


Smoothien blev så god så jag var tvungen att göra varsin åt Per och mig på kvällen. Han tyckte den verkade så god då jag berättade om den att han också ville ha en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar