02 september 2015

En sommarhelg

Mellan 30 juli och 2 augusti var vi hemma hos våra föräldrar en sväng. Vi kände att vi behövde vara där en långhelg till innan sommaren började ta slut, och så blev det. 

Vi hann med en hel del under de där dagarna. Det kommer några inlägg om specifika grejer vi gjorde, men jag kände att det ändå behövdes ett inlägg med lite alla möjliga bilder från de där dagarna.

Vi passade på att plocka "lite" blåbär, för det har varit ett så otroligt bra blåbärsår! Vi plockade drygt 20 liter under två dagar (och då var vi inte ute mer än 5-6 timmar totalt, skulle jag tro) bara några futtiga meter från husknuten. Vet inte när jag sist plockat bär, är nog mååånga år sen. 10 liter var inte till oss, antalet liter kokade jag blåbärssylt på (första gången jag gjort sylt! Den blev riktigt god, så jag är ganska stolt över mig själv), och så blev det några liter kvar som fick flytta in i vår frys. 

Vi fick också en hel massa svamp som mamma och pappa plockat. Så nu är frysen full med godsaker!


Som vanligt fotade jag ju lite medan jag var hemma också.


Körsbär! Jag gillar inte körsbär speciellt mycket, men de här är helt okay.






Åt också lite gigantiska svarta vinbär.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar