14 september 2015

Den där gången vi handlade träningskläder en fredagkväll

En fredagskväll i slutet av augusti efter att Per varit ut på en joggingrunda och igen klagade på att han behövde ett par nya skor att ha då han joggar spanade jag snabbt in XXL Sports hemsida och fick syn på ett par skor som såg helt snygga ut, och som dessutom för tillfället var riktigt billiga. Klockan var runt 20 då, och närmsta butiken stängde 21. Vi kände för att åka iväg ändå, och vi skyndade iväg och rusade in i butiken runt 30 minuter innan stängning. Per prövade skorna och kom fram till att de var riktigt bra, och då vi skyndade mot kassorna bestämde jag mig för att göra en snabb runda vid deras träningskläder. 

Jag har länge, länge, länge velat ha ett par träningtrikåer, men det har liksom aldrig blivit av att köpa eftersom de flesta jag hittat endera varit hiskeligt mycket över min budget, eller sen inte varit ett par byxor jag velat ha (fel modell/material/färg/osv).

Där bland deras träningskläder hittade jag ett par riktigt snygga trikåer som var nersatta till bara 22,90€. Tyvärr hittade vi inte min storlek bland de som var svarta och rosa (i alla fall inte på de få minuter vi hann söka), så det fick istället bli ett par svarta och neongula (om inte annat så lär jag ju synas lite bättre i dem). Inget fel med dem heller!

Nu har jag alltså äntligen ett par träningstrikåer! Och Per har ett par lite ordentligare joggingskor.


Vi hann till och med svänga in till Prisman som var i våningen under innan stället stängde klockan 21 (men kanske 2 minuter över då vi gick ut ur byggnaden). Vi köpte Cola och glass. Passar perfekt tillsammans med träningskläderna vi köpte, eller hur? 

Då vi var tillbaka hemma igen runt 21.40 insåg vi att ingendera av oss hade med sig rätt nyckel (Per hade tagit loss en av de två nycklarna till vår dörr då han var ut på sin joggingrunda, och eftersom vi rusade iväg så oplanerat och snabbt glömdes den helt bort. Och jag hade inte med någon väska, och alltså inte heller mina nycklar). Inte sådär jättekul... Vi fick snällt be gårdskarlen komma och låsa upp, och vi blev 10€ fattigare. Meeen, sånt händer. Det är första, och förhoppningsvis sista, gången vi glömt nycklarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar