11 oktober 2012

Uppsats

Nästa onsdag får vi reda på ämnen vi får välja mellan till vår uppsats i News Theory (vi får komma med egna idéer också, men tror nog jag håller mig till de som föreslås eftersom News Theory är både knepigt och lite tråkigt, tror inte jag skulle lyckas hitta på ett eget ämne!). Jag ser framemot att få skriva och göra något akademiskt igen! Jag är inte dålig på journalistik, men det är underbart att få varva det med de där typ två akademiska uppsatserna i året, för jag är riktigt bra på att skriva såna. Något där man på inget sätt är beroende av andra människor, det är så skönt så man inte vet vart man ska ta vägen! 2500 ord ska den vara. Kliar redan i fingrarna. Den ska vara inlämnad redan i november, men med erfarenhet av förra året så ska jag försöka få början på den fort och få den skriven så den inte blir där i vägen då alla intervjuer och journalist-deadlines börjar hopa sig och man mest bara har tid att jaga folk som vill ge en intervju åt en.

Tror också vi har en annan akademisk uppsats som ska göras under hösten, i Journalism Ethics, vilket är något jag ser framemot om möjligt ännu mer! Etik är intressant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar