11 oktober 2012

Frukost

Igår var det Pers tur att bli sjuk, så idag har han varit hemma. Jag är ledig på torsdagar så det fick bli en mysdag. Då vi väl vaknat och masat oss ur sängen bestämde jag mig för att gå till butiken en sväng för att handla lite saker till frukosten jag tänkt ut åt oss (och nej, vitlöken är inte till frukosten). 
Av det slängde jag ihop en smoothie med en hel massa c-vitamin (och andra vitaminer antagligen också) i. Den innehöll blåbär, jordgubbar, svarta vinbär, röda vinbär och björnbär blandat med naturell yoghurt och Tropicanas apelsinjuice. Till det drack vi det sista av Tropicanajuicen och vatten och åt gul kiwi (som tydligen innehåller mer c-vitamin än vanlig kiwi som innehåller en hel del) och så de vanliga c- och d-vitaminerna vi brukar äta. En riktigt god frukost! Och lite bättre verkar den där förkylningen blivit. ;)
 Senare på dagen mumsade vi i oss det sista av jordgubbarna och blåbären tillsammans med den sista gula kiwin.
I övrigt har dagen mest bestått av slöande. Vi har tittat på en del Muminavsnitt och spelat lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar