20 mars 2012

Produktiv dag

Äntligen en bra dag! Har stressat över min andra TV assignment eftersom folk är så himla dåliga på att svara på mail!  Den ska vara färdig på måndag och fram tills idag på eftermiddagen hade jag inte ens hittat någon att intervju.
Bra saker med idag:
  • Väntar på att att de två jag ska intervju hör av sig så vi kan slå fast tid och plats.
  • Lyckats boka kamerautrustning för slutet av veckan, heeeelt otroligt! Trodde allt skulle vara bokat!
  • Äntligen skapat ett till Twitter-konto för med "professionella" saker. Fast jag använder inte ens mitt vanliga, så får se hur det blir. Skapade också ett konto för Pers och min blogg, bara för att.
  • Skaffade TwitterDeck för att kunna hålla koll på alla konton lättare utan att behöva gå in på hemsidan.
  • Har planerat pluggandet efter att jag kommer hem från Finland. 16 april - 31 maj blir det att plugga och ha massa prov (efter det fortsätter pluggandet fram till 13 juni då sista provet är).
  • Blivit nästan klar med min svenskspråkiga CV.
  • Har printat ut biljetterna inför imorgon (och tågbiljetterna har varit bokade sen slutet av förra veckan). Iiiih! Imorgon den här tiden är vi i Southampton och ska se McFly om någon timme! Fatta lyckan!
Kvällen kommer att gå åt till att planera filmandet, göra en storyboard, göra research, skriva frågor och kanske påbörja scriptet. Med massor av tur så är jag mer eller mindre klar med årets sista stora assignment (efter det är det ännu en online portfolio och en uppsats, men det är jag inte så orolig för) innan helgen. Ska lämnas in nästa vecka fredag, men den ska vara klar till måndagens lektion då vi kan få lite feedback.

Känns som om jag har många bollar i luften just nu, men för en gångs skull så känns det inte jobbigt.

1 kommentar: