07 mars 2012

En såndär mindre bra dag

Idag är inte alls en bra dag. Jag försov mig helt galet imorse. Hade lektioner 9-10 och 11-12. Jag vaknade halv 1! Och jag är ännu helt sjukligt trött. Skulle utan problem kunna gå och dra täcket över huvudet och sova några timmar till. 
Började dagen med en chokladmuffins för att jag tyckte synd om mig själv. Och fyllde sen på med en smörgås och ett glas mangojuice för att jag hade dåligt samvete över att jag inte åt vettig frukost.
Min nacke gör ont och mitt huvud värker lite.
Och nyss fyllde jag kalendern med alla deadlines jag ska hinna med ännu innan första uniåret tar slut (hjälp vad for det gått!!). Allt jag vill är att få påsklov! Efter det är det i princip bara prov kvar. Av någon anledning ser jag mer framemot dem just nu än alla kort-korta deadlines vi har. Just nu är jag bara irriterad på att det där med att lyckas eller misslyckas mer eller mindre hänger på andra personer än oss själva i 95% av allt vi gör.
3,5 veckor kvar till påsklovet. Sen är det drygt 3 veckor ledigt! 2 av dem kommer spenderas i Finland. Och jag kommer inte behöva göra speciellt mycket skolarbete under den tiden. Sen är det typ 1 månad med lektioner (väldigt få lektioner/vecka) som alla borde vara förberedelse inför proven, sen ledigt, ledigt, ledigt och 4 prov.

Behöver ännu hitta 2 veckor praktik också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar