29 mars 2012

Uppdatering

De senaste veckorna har varit tunga. En hel del krävande skolarbete som då och då känts omöjligt att bli klar med. Men nu är det äntligen över! Gjorde sista intervjun igår och använda kvällen till att redigera, fixa voice overs, skriva log book och script. Var helt död och somnade ganska fort då det blev dags att sova. Hann också göra första shorthandprovet igår. Blir nog inte godkänd, men det är inte så farligt, har några försök kvar ännu. Behöver bara bli lite snabbare.

Idag har jag lämnat tillbaka utrustningen (borde inte se mer av TV-utrustningen innan nästa höst nu!) och lämnat in sista uppgiften innan påsken. Just nu är tredje och sista maskinen tvätt i maskinen och torktumlas, disken är gjord och packandet är åtminstone halvfärdigt (har inte en aning om vad jag behöver med mig!!). Handbagaget tror jag att jag packar ner imorgon, vi åker ändå inte väldigt tidigt. Har också hunnit plantera om tomaterna, gå ut och fota lite till en uppgift jag gör, vika tre maskiner tvätt och slappa. Känner att det varit en ganska produktiv dag. Har varit ledig från uni så har hunnit med extramycket. Ska strax hoppa i duschen och sen är det så småningom dags att börja med maten eftersom Per slutar klockan 8.   

Imorgon på dagen åker vi iväg till Stansted. Med buss. Bussbyte i London och en resa på runt 5 timmar. Jättekul... Och på lördagmorgon 7:25 borde mitt flyg lyfta. Men man vet ju inte, kan ju vara väldigt mycket försenat då det är Ryanair. Hoppas på att det är i tid, i så fall landar vi 12:05 i Åbo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar