05 januari 2015

Juli, augusti och september 2014

Juli inleddes med att jag experimenterade med sorbet, det fick bli earl grey sorbet! Vi var till Southampton en sväng och åt på en dinner som hade god mat, och senare åkte jag till Finland. Jag återupptäckte hur roligt det är att lösa korsord. En del svamp hann jag också äta i juli. Månaden avslutade med en snabbvisit på två dagar till Åland.

Augusti bjöd på en och annan somrig sak att fota medan jag ännu var i Finland. Sen åkte vi hem till England och möttes av Coca-Colan jag beställt med våra namn på flaskorna. Vi hade gäster från Finland och hade hur roligt som helst med dem. Mot slutet av månaden var vi och såg Lee Evans, och så var det som vanligt Bournemouth Air Festival.

September var en månad då vi testade en hel del, för oss, nya produkter. Bland annat Irn Bru-glass, tortilla i skålformat och choklad utan varken gluten eller dairy. Vi fick också till slut inse att vår växt hade dött på riktigt. Och så hade vi våra sista gäster från Finland på besök till England. Arts by the Sea påbörjades.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar