10 februari 2021

Bullet journal setup 2021

Jag har äntligen fixat igång årets bullet journal! 

Jag har en Archer & Olive-bok igen i år. Mer om den kan du läsa här.


För i år beställde jag en av de tjockare anteckningsböckerna så jag skulle kunna få plats med mer grejer, speciellt där i början innan månadernas och veckornas egna uppslag började. Sen fick jag ju fel bok, och den jag egentligen beställt kom först i januari, vilket ju betydde att jag aldrig behövde göra sidor för januari och alltså fick ÄNNU fler sidor att fylla med annat.


Första sidorna är allt det vanliga. En sida för årtalet, en för key, en för en kalenderöversikt, och 4 sidor för en future log. Jag lånade rätt mycket av utseendet från förra årets kalender, i och med att jag aldrig riktigt fick användning för den så kändes det okay att den här ser ganska likadan ut.





Sen har jag en sida för mål med året. Det är nåt jag brukar försöka fundera över. De är aldrig nåt jag absolut måste åstadkomma, men det känns bra att fundera vad jag skulle vilja få ut av året.

Jag gjorde också en sida för en önskelista. Istället för att spara sånt som typ 100 öppna flikar i mobilens webbläsare så kan jag samla det här.


Lite samma med sidan för grejer att kolla. Här kommer jag skriva ner serier, filmer, böcker och annat som jag hittar och vill titta närmare på, eller som någon tipsar mig om. Dom blir också oftast bara som öppna flikar som jag antingen glömmer bort eller som Chrome plötsligt bestämmer sig för att stänga.

Bredvid den sidan finns en sida för att hålla koll på hur långt vi kommit med diverse serier vi tittar på. Antingen för att tracka hur många säsonger eller avsnitt vi sett.


Följande sida är för rådgivningstider. Där har jag också utrymme för att skriva upp James vikt, längd, huvudmått, och så kan jag kryssa i om han fått vaccin och om det var läkarbesök. 

Sen har jag en tracker för dagar jag pumpat. Den kommer jag fylla i från och med oktober 2020, så inte enbart 2021. Roligt att kunna se hur många dagar det är kvar till att nå målet på 1 år. 


Jag valde också att slänga ihop ett uppslag med olika milstolpar för James. En del är redan avklarade under 2020, men dom fick ändå vara med. Här kan jag kryssa för då han gjort det, skriva in datum, och så lämnade jag utrymme för någon kort anteckning om det.


Och det var årets setup!

Vilka sidor behöver du i början av din bullet journal?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar