13 september 2017

Blommorna

Alla våra blommor skaffades från Järvinens, och vi var supernöjda med allt!

Brudbuketten
Jag tyckte det var svårt att välja vad jag skulle ha för bukett. Jag hade absolut ingen klar bild av vad jag ville ha. Jag visste att den skulle vara rosa i och med att det var en av våra färger, och jag visste att jag gärna ville ha rosor och nejlikor, eftersom det är två blomsorter jag tycker väldigt mycket om. 

Jag tittade runt på internet en hel del, och sparade en hel del bilder på Pinterest (både för min bukett, tärnbuketterna, och dekorationerna). Jag kom sen fram till att jag nog inte ville ha något grönt i den, utan den gick gärna vara bara rosa.

Jag förklarade vad jag ville ha för de i butiken, och visade bilder på de jag hittat som jag gillade, och vi diskuterade lite hur den kunde se ut. Buketten jag fick var hur snygg som helst! Definitivt finare än de jag hade tittat på, och jag kunde inte vara nöjdare!
Fotograf Julia Lillqvist (www.julialillqvist.com)



Tärnbuketterna
Danella och Eifos buketter blev små, enkla buketter, men som jag blev så himla kär i då jag hittade liknande på internet. Innan jag såg bilder på liknande så hade jag absolut ingen som helst aning om vad jag ville att de skulle ha för sorts blommor.

Supernöjd med de här också!







Corsage
Per och hans best man hade corsage, men tyvärr tror jag inte vi har bilder på dom. Men här är ett foto där Pers syns.
Fotograf Julia Lillqvist (www.julialillqvist.com)
Fotograf Julia Lillqvist (www.julialillqvist.com)
Pers var i alla fall en större rosa ros (samma som den största i min bukett) med några små till (borde vara samma som dom minsta i min bukett). Och det andra var en lite mindre rosa ros och sen brudslöja. Lite som Danella och Eifos buketter.

Bordsdekorationerna
SOM jag klickade mig runt för att försöka hitta hur vi skulle dekorera borden! Som tur var behövdes det inte så mycket dekorationer, och vi nöjde oss med ljusstakar och blommor.

Blommorna blev rosa nejlikor och brudslöja. Enkelt men fint!

Vaserna fixade vi själva med tomma glasburkar, ett band av säck och spets, och sen ett rosa sidenband runt. Vi hade snälla grannar som gav oss en del glasburkar då vi hade för lite! Vaserna gick snabbt och enkelt att fixa och kostade nästan ingenting.
Fotograf Julia Lillqvist (www.julialillqvist.com)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar