14 juli 2016

Shopping i England

Eftersom vi båda gillar Primark och Boots väldigt mycket blev det såklart en hel del shopping medan vi var i England. Vi har försökt hålla oss från att köpa allt för mycket nytt innan resan, och istället sparat ihop lite extra pengar att kunna göra av med i England istället. 

En drös med ätbart blev det. Lite chips, godis och andra snacks. En del vi gillar och åt av en hel del då vi bodde där, och en del som vi ville pröva som vi inte smakat på förut. Vi blev väldigt glada då vi såg att man nu kan köpa en del av Graze-grejerna i vanliga butiker! Saknar Graze box. 


Från Boots blev det förvånansvärt få grejer den här gången. Värktabletter, såklart, för de kostar bara mellan £0,20-£0,60 för en ask, och det är sånt man brukar behöva. Tea tree oil, Dr Spot (min börjar vara slut), Boots eye cream (den jag har börjar ta slut, och Boots version är både billig och bra), en scrub och två duschtvålar (mest för att de var på erbjudande för £1 styck, inte för att jag egentligen behövde fler just nu). 


På konserten köpte jag SÅKLART programbladet. Det gör jag (nästan) alltid då vi är på något evenemang.


Tidning och pennor. Vet inte hur, men det känns som alla bläckpennor jag har eller köpt på sista tiden endera försvunnit eller redan tagit slut. Tycker jag alltid köper fler, men jag vet inte var de finns två dagar senare.


Dags för Primark-shoppingen! Jag skaffade två par jeans, för de jag har börjar vara för små, eller så slitna att det känns som de kommer gå sönder när som helst. Jag har redan råkat riva sönder ett par av de gamla (på ena knä) bara genom att böja mig ner för att rota fram ett par strumpor. 


Ett par nya skor. Hade ett par likadana medan vi bodde i England, och älskade dem. Tyvärr slits de slut ganska fort. Men eftersom de inte är så dyra är det bara att köpa nya, hehe. Köpte också ett halsband.


Närmare bild på halsbandet. Känns som lite av ett impulsköp eftersom jag inte använder halsband speciellt ofta. Men jag gillade det! Får se när (om...) det blir att använda det.


Köpte en sådan där lång kjol. Har länge velat ha, för de verkar så svala och sköna, utan att man behöver oroa sig för att den ska blåsa upp för mycket ifall det blåser, och utan att man ska behöva anstränga sig. Passlig att bara slänga på sig om man inte vill ha mjukisbyxor, men inte riktigt orkar med jeans. Köpte också en klänning (den var faktiskt från H&M, men alla andra kläder är från Primark).


Två t-skjortor. I alla fall den ena är en lite lösare modell, och såå skön. De hade en hel del Harry Potter-plagg, så jag kunde inte låta bli att köpa ett.


En supermjuk huppari! Har behövt nya.


Två tröjor. Har överlag varit i behov av fler plagg med långa ärmar. 


Pimm's hade vi bestämt redan innan resan att vi skulle köpa. De har just nu två specialsorter vi var intresserade av, och såklart originalet. Först tänkte vi köpa dom på flygfältet på väg tillbaka till Finland, för där kostade de £15 styck. I Finland finns bara originalet och den är en beställningsvara och kostar runt 25€ både i Alko och på kryssningsbåtarna. Sen råkade vi hitta alla för £9 styck i ASDA, så vi köpte dom där istället. Som vi ska njuta av Pimm's i sommar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar