28 oktober 2014

Hur gammal tror dom jag är?!?

På sista tiden har jag börjat få en hel del reklam skickat till mig. Det har inte hänt förut under vår tid här, så det är lite tråkigt att det börjat nu. Speciellt med tanke på att de enda ställena som fått min adress på sista tiden är sådant som är graduation-relaterat (de man hyr gownen från och fotostudion som kommer vara där), och jag är alltid noga med att bocka ur/i om det går att välja att inte få reklam av dem eller att de inte ger vidare ens kontaktuppgifter. Såååå, jag kan ju tala om att jag är lite irriterad och arg över den här plötsliga bombningen av reklam.

Förra veckan fick jag brev från SunLife. Det är ett företag som erbjuder livförsäkring. TILL FOLK SOM ÄR 50 ÅR ELLER ÄLDRE! Allvarligt liksom? Om ni använder adresser till folk som ska graduatea så borde ni väl ändå veta att de troligen INTE är så gamla. Och det är definitivt inte en grupp med människor som vill fundera på att "funeral costs have risen". Hur gammal tror dom jag är?! Skulle tro att alla ställen som har min adress lovligt (inte allt för många) har mitt födelsedatum också.

Brevet bjöd ju i alla fall på ett gott skratt.


Det här är dessutom ett företag som gör reklam mest hela tiden i TV, så jag behövde inte ens läsa brevet för att veta vad det handlade om. Gubben på bilden pratar i reklamen, så jag kände genast igen både honom och det dom gör reklam om.

Någon annan som fått knäpp reklam som inte alls passat, eller där du inte ens är närapå målgruppen trots att det varit adresserat till just precis dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar