14 oktober 2014

Greggs säljer hot dogs nuförtiden!

Jag är inte alls förtjust i brittisk korv, jag tycker det är riktigt, riktigt äckligt. Det här betyder också att jag inte riktigt varit så förtjust i hot dogs i det här landet, för det finns ställen som bestämt sig för att använda brittisk korv till det. De ställen som använder mer ätlig korv har inte heller alltid så himla god sådan. Därför proppar jag oftast i mig mängder då vi är till Ikea, för dom älskar jag! 

För ett tag sen började Greggs (en sorts "bageri"kedja här i England) sälja hot dogs, och vi tänkte att vi måste smaka på dom. Det visade sig vara en väldigt bra idé, för herregud så gott det är! Korven smakar ganska lika som korven Ikea använder, och då kan det inte bli äckligt, ju! Dessutom är Greggs hot dogs väldigt stora, så man blir till och med mätt på det.
Synd att de bestämt sig för att börja med något såhär gott nu precis innan vi ska flytta härifrån. Det är nog det enda dåliga i det hela. £3 för en stor hot dog och en läsk känns dessutom inte allt för dyrt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar