04 mars 2014

TV-serier: Coupling

Ursprungsland: Storbritannien
Språk: Engelska
År: 2000-2004
Säsonger: 4
Avsnittslängd: 30 minuter
Genre: Sitcom

En BBC-sitcom som följer med 6 kompisar som är runt 30-ish. Steve (Jack Davenport), Jeff (Richard Coyle), Patrick (Ben Miles), Susan (Sarah Alexander), Sally (Kate Isitt) och Jane (Gina Bellman). Som de flesta andra har de funderingar och problem då det kommer till kärlek och sex, något de ofta pratar om. De får också lära sig att varje person i ett förhållande har sin egen bakgrund, och därför också "baggage" i form av bland annat tidigare partners, vilket inte alltid gör saker och ting så lätt. Det intressanta med den här serien är att mycket handlar om att de i sina egna grupperna (kvinnorna skilt och männen skilt) diskuterar samma händelser, men på helt olika sätt, vilket gör att man då och då får se "tillbakablickar" från bådas synvinkel. Det gör också serien otroligt rolig! Serien är fylld av knäppa och pinsamma situationer. Helt klart sevärd!
Det finns åtminstone en amerikansk och en grekisk version av den också, så se till att välja den brittiska som är originalet!

1 kommentar:

  1. Den här kommer jag ihåg att jag titta på när den gick på TV, har för mig att jag tyckte att den var rolig men skulle vara kul att se om jag tycker det än idag.

    SvaraRadera