27 mars 2014

Empties: Torrschampo och dålig sminkborttagning


Superdrug Tropical Cocktail Peel-Off Mask (Superdrug £0.99). Jag ogillade starkt doften av den här. Tyckte den doftade lite som någon sådan där doftgrej för bilen. Den var en härlig gul färg och påminde mig lite om rinnig honung. Den var lätt att applicera på huden, och mycket lätt att dra bort då den väl torkat. Jag tyckte det tog ganska länge för den att torka helt, men jag brukar kunna vara lite otålig då det gäller ansiktsmasker. Den gjorde huden ren tyckte jag, men på grund av doften är jag osäker om jag vill ha den igen. Någon annan från samma serie prövar jag däremot gärna!






Bioré Ultra Deep Cleansing Pore Strips 6 Nose Strips (Boots £7.99). Den här produkten plockade jag med mig från Boots efter att Boots egna variant jag hade tog slut. Just då sålde de den för bara £4-5, så det var mest därför den fick följa med hem. Och jag är glad att den gjorde det! Det är den bästa variant jag prövat, och jag kommer absolut köpa den igen. Dom är ganska dyra, åtminstone för en studerande, men de är riktigt bra. Det negativa är väl att det kan göra ganska ont att dra bort dom, också fast man är försiktig.








Neutrogena Visibly Clear Spot Stress Control Daily Scrub 150ml (Boots £4.79). Den här ansiktsscruben är en produkt jag köpt otaliga gånger under de senaste åren. Då jag något tag i gymnasiet (eller redan innan det?) hittade den var det bland de första produkter jag kände att gjorde något för min hy, och därför har den länge varit en trogen följeslagare. Min hy känns mjuk efteråt, och den skrubbar bort en hel del dåligheter. Jag tycker det här är en bra budgetprodukt. Nu då den här tuben tagit slut är det efter flera år dags att pröva andra produkter känner jag, så åtminstone på ett tag kommer den inte finnas i vårt badrum.







Aussie Mega Instant Shampoo 500ml (Boots £5.99). Det här är ett av mina favoritschampon, och jag har tagit mig igenom någon flaska förut. Det här var en stor flaska och den räcker jag vet inte hur länge! Tror jag använt av den i kanske... 6 månader? Man behöver inte väldigt mycket av det och det löddrar bra. Jag tycker också att det får mitt hår att kännas rent på ett annat sätt än efter många andra schampon jag prövat. Dessutom blir det mjukt och doftar härligt! Precis som alla andra Aussie-produkter doftar det här otroligt. Jag har använt andra Aussie-schampon tidigare och gillat dem alla, men av någon anledning har jag fastnat lite extra för den här.











Batiste Dry Shampoo Original Clean and Classic 50ml (Boots £1.49). Av någon anledning föredrar jag att skaffa torrschampo i liten förpackning, eftersom den då är mycket lättare att ta med sig och använda. Jag har haft några flaskor av den här förut och tycker den är helt bra. Håret ser renare ut, och det är lättanvänt. Men jag stör mig på att det är svårt att få allt det vita pulvret ordentligt in i håret, så jag har alltid vitt någonstans. Borde troligen pröva någon av de som är för brunt hår, men det har inte blivit av eftersom jag använder så sällan av det. För tillfället finns det inget torrschampo alls hemma hos oss, också fast jag gillar att ha en flaska i badrumsskåpet för de där dagarna då man bara inte orkar/hinner duscha, men håret ser för jäkligt ut för att man ska våga gå allt för långt utanför dörren. Det är en väldigt bra nödfallsprodukt som gör vad den säger, men inte mycket mer.




Divine Calm Relaxing Massage Oil 100ml (The Body Shop £8.00). Det här är en massageolja med lavendel och kamomill som jag tycker doftar huuuuur gott som helst. Den ska hjälpa att få musklerna att slappna av, vilket är en av orsakerna till att jag skaffade den här. Vi tenderar båda ha ont i nacken och axlarna till och från, lite beroende på hur stressade vi är, så att ha en massageolja hemma är alltid bra. Jag älskar hur mjuk huden blir av den, och som jag nämnde förut så äääälskar jag doften. Vet inte direkt att jag skulle märkt att musklerna slappnar av mer än av massage utan den här oljan, men det här är ändå en produkt jag gillar. Den är dessutom otroligt dryg, precis som mycket från Body Shop, några droppar räcker långt!




Simple Kind To Eyes Eye Make-Up Remover 125ml (Boots £3.25). Den här skaffade jag då jag bytte till vattenfast mascara. Eftersom jag gillar många andra Simple-produkter tänkte jag att den här nog också skulle passa. Tyvärr får den nu åka ut, också fast den inte är slut. Mina ögon irriteras lite av den, och den tog inte bort smink så effektivt som jag hoppats. Jag skaffade ny make-up remover och mascara nyligen, och Simples remover tog inte bort den mascaran överhuvudtaget. Tror dessutom den blivit lite gammal, för prövade ta bort min andra mascara nyligen, och det funkade inte heller, fast det funkade någorlunda då jag först skaffade den. Nåja, det här inte en produkt jag kommer att köpa igen, just för att mina ögon började rinna av den, och den tar inte riktigt ordentligt bort smink ens då den var ny kände jag.






Simple Spotless Skin Cleansing Pads 60s (Superdrug £4.99). De här padsen innehåller bland annat zinc PCA och kamomill, och är lite skrovliga så de exfolierar huden. De ska hjälpa till att ta bort finnar och andra orenheter i huden. Jag tycker den hjälper, men inte så mycket som den påstår att den ska göra. Den känns otroligt sträv mot huden om man trycker lite för hårt, det gör nästan lite ont. Man ska inte tvätta bort den efteråt, men jag tycker att den ibland kan lämna en liten hinna efter sig, så jag föredrar att tvätta ansiktet någon timme senare.

Vaseline Intensive Rescue Moisture Locking Body Lotion 200ml (Boots £2.99). Det här är en favorit! Jag har till och från ganska torr hy, men känner att många hudkrämer för just torr hy blir som ett obehagligt lager på huden och det drar inte in som det ska, hur lite man än lägger. Den här är inte alls sådan, utan det är en lagom rinnig och "tunn" kräm som drar in väldigt bra. Den är utan doftämnen, och gör huden härligt mjuk. Som i princip alla krämer tar det ett litet tag innan det dragit in ordentligt så man vågar klä på sig, men jag tycker den här gör det lite fortare än många andra. Använde nyligen slut den här, och min hy mådde bra av att jag använde den i några veckor eftersom jag knappt alls använt hudkräm under senaste halvåret. Så lite torr var nog min hy. Just nu använder jag en annan hudkräm eftersom min hy inte är riktigt lika torr då det inte är vinter + att min hy överlag inte är väldigt torr då jag är i England. Men den här ska jag komma ihåg då vi kommer tillbaka till Norden!



Nivea Sun Pure & Sensitive Spray SPF30 200ml (Boots £15.00). Vi skaffade den här något tag förra sommaren, och jag skulle tro att det var i någon 3 for 2, buy 1 get 1 free eller half price (som det tenderar vara på solkrämer sommartid och semestertid här) på suncare, för jag har verkligen inget minne av att vi lade ut £15 på den! Vi gjorde slut på den under resan till Teneriffa, och jag gillade den! Den drog inte in i huden fortare än andra solkrämer, tyvärr, utan kändes lite småklibbig ett långt tag efter att man smort in sig i den. Den är utan färgämnen, parfym och konserveringsmedel, vilket jag gillade väldigt mycket med den. Den är vattenresistent och innehåller aloe vera. Absolut ett alternativ om du ogillar parfymer och färg i hudprodukter, eller ogillar hur solkräm doftar! Det dåliga var att den mot slutet inte ville spraya fast det ännu fanns en hel del kvar i flaskan. Vi skruvade av spraydelen och med det som var kvar kunde vi båda smörja in oss ordentligt, och efter det fanns det ännu lite kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar