25 augusti 2013

Ny vinterrock för en billig peng

Medan jag var hemma var mamma, pappa och jag till Åbo en sväng. Då vi var in i ett varuhus fick mamma och jag ögonen på några ensamma vinterrockar i olika modell i ett hörn av klädavdelningen. Mamma behövde en ny så hon prövade en, och jag fick syn på en som var den enda av den sorten och som råkade vara i min storlek dessutom. Så jag prövade den, inte för att jag tänkte köpa den, utan för att det är väldigt sällan det är bara min storlek kvar. Slutade med att både jag och mamma skaffade nya vinterrockar! Fast det inte alls varit planen. Båda var -70%, vilket resulterade att det totala priset för rockarna blev ungefär 40€. Min hade kostat 100€! Dyraste rocken, troligen dyraste plagget, jag äger! 

Helt okay, med tanke på att jag inte tänkt skaffa ny vinterrock fören vi flyttar från England, eftersom jag inte har något ordentligt behov av en tjock rock här. Och dessutom då jag prövade den bara för skojs skull.  En knapp till huvan hade lossnat, men knappen låg i fickan så det går snabbt att fixa. Tyvärr måste den kemtvättas, men det kan jag nog leva med eftersom jag sparade 70€ då jag köpte den, hehe. Slänger in en dålig bild på den också, blev tyvärr inte att ta en bättre.

1 kommentar: