29 september 2012

Middag

Idag bestämde vi oss för att äta ute eftersom det var ett bra tag sen sist. Vi hade tänkt gå till Pizza Express eftersom vi fått vouchers så vi skulle få £5 billigare (vi hade dessutom två stycken) då vi prövade deras ugnspizza. De går ut imorgon, så vi tyckte det var dags att använda dom. Tyvärr kunde de inte användas på lördagar, så det fick bli andra planer. Tyvärr visste ingendera av oss vad vi ville ha eller var vi ville äta, så efter en snabb promenad på stan (hämtade bland annat Pers förlovningsring som varit och förstoras lite) gick vi upp längs gatan där det finns en hel del restauranger.
Det slutade med att vi hamnade på en Wetherspoonpub, vilket inte alls var vad vi hade tänkt oss då vi tänkt gå ut och äta. Men deras mat är god, så det gjorde inte allt för mycket. Jag mumsade i mig fish and chips. Skulle inte skadad med mer citron att lägga på fisken och godare vinäger. Var trots det väldigt gott, helt ärligt så hör det nog till de godaste brittiska chipsen jag ätit, och jag föredrar brittiska framför franskisar man får i Finland. Till efterrätt delade vi på en ice cream sundae med jordgubb, blåbär och banan. Jag känner mig fortfarande mätt, fast det är evigheter sen vi åt!

1 kommentar:

  1. Så gott det ser ut *____*
    Får lust på Fish and Chips nu! Älskar det :D

    SvaraRadera