25 juni 2015

Livet på fönsterbrädet

Ja, det stämmer. Det finns faktiskt liv på vårt fönsterbräde ännu. Helt otroligt! Rädisorna och gräslöken jag själv sådde har fått åka ut (men det berodde inte på att de dog, för de gjorde de inte, de växte glatt men det blev inte till så mycket i övrigt), men resten lever och mår bra. Jag är faktiskt ganska stolt över mig själv som lyckats hålla allt vid liv.

Den här blåklockslikannde växten blommade massor då vi köpte den, men blommade ut ganska fort efter att den flyttat in hos oss. Jag klippte bort de utblommade blommorna, och sen var den bara grön ett tag. För inte så längesen dök några blommor upp, och nu blommar den hysteriskt igen. Yaaaay!!




Basilikan växer glatt också. Visserligen lätt liggande. Men i alla fall.


Och den skrangliga dillen växer också och kommer snart att börja blomma. Inte den bästa växten att odla inomhus, men jag kände för att experimentera lite. 

Ja, jag är nog obeskrivligt stolt över mig själv. Inga växter jag försökt ta hand om har levt såhär länge förut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar