02 juli 2021

Midsommaren

Vi hade inga speciella planer för den här midsommaren heller. Det enda vi lite planerat var att göra ett överraskningsbesök till bådas föräldrar. Orsaken till att vi valde att inte säga något var för att vi inte visste om det skulle bli av. Flera gånger under våren hade vi varit på väg, men sen hade något gjort så vi fick ändra våra planer och stanna hemma. Oftast var det coronaläget som ändrat så vi inte kände att det var okay att åka, eller sen var det bara brist på energi. Livet som småbarnsförälder är ju inte direkt fyllt av överlopps energi alltid. I alla fall har inte alltid föräldrarna det, hehe.

Men på midsommarfredagen kom vi faktiskt iväg! Det blev också första gången James använde sin nya bilstol! Det var en blandning av skepticism och förtjusning från hans sida. Lite fundersam då det var något nytt och ovant, men väldigt spännande då han nu kan se ut lite genom fönstret. Han sov ändå en del av vägen.


Per och James började med att vara hos Pers föräldrar. Jag åkte genast vidare till mina föräldrar eftersom jag behövde pumpa, och vi kände att det blev mindre stress för Alma att få vara på samma ställe hela dagen. Dessutom är min pappa hennes favoritperson.

Skönt också med några barnfria timmar. Jag passade på att pröva mammas nya hängmatta. I brist på foton från dagen så bjuder jag på en selfie från hängmattan.


Sen kom Per och James till mina föräldrar, och vi var där några timmar innan vi startade hemåt igen. Att säga att bådas föräldrar blev glatt överraskade av vårt besök är nog en understatement! Vi hade inte varit dit sen julen, och de har inte träffat James väldigt flitigt sen dess.

James passade på att sova en stor del av vägen hem också, och han var redan då mindre skeptisk till sin nya bilstol.

Följande dag blev det god middag. Nypotatis från mamma och pappas potatisland, och kantareller mina föräldrar plockat. Vi hade egentligen haft planer på att träffa mina föräldrar under den årliga midsommarutflykten, men planerna ställdes in eftersom vi varit dit dagen innan, och dit vi tänkt åka visade sig vara ganska ointressant och inte alls vad vi hade trott.


Söndagen hade vi inte heller några större program planerade. Så i det stora hela blev det en väldigt lugn midsommar, helt som vanligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar