16 juli 2021

9 månader

Jag har länge gillat bilder då man visar upp hur man såg ut just innan bebisen föddes, och hur bebisen ser ut efter att den funnits "på utsidan" lika länge som "på insidan". Så här kommer vår version!

Första bilden är dagen innan James föddes, alltså då jag var 38+6. Så jag räknar det som 39 hela veckor, eftersom han föddes då och jag nog inte ändrade drastiskt på en dag där.

Andra bilden är då James var 39 veckor gammal, vilket dessutom råkade vara 14 juli, så dagen han blev 9 månader.


Jag är precis så less och trött och done och mår så dåligt som jag ser ut på den första bilden. Fast jag visste att jag skulle bli igångsatt följande dag så hade jag på den där bilden ändå ingen som helst aning om hur följande dag skulle bli.

Och oj så mycket gladare och lyckligare jag är på den andra bilden (fast det kanske inte syns). Känns helt galet att tänka att han var i min mage?! Kommer jag någonsin kunna smälta det? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar