26 juli 2021

Första halvan av veckan i Kimito

16 juli packade vi in oss i bilen och åkte iväg till Kimito för att vara där första dryga veckan av Pers semester. Vi har inte varit dit en längre period sen jul, bara en snabb sväng under midsommaren. Under julen var James först med mig halva veckan och sen med Per. Den här gången var han först med Per, så jag fick några barnfria dagar. 

Eftersom jag fortfarande pumpar mjölk så var jag ju ändå dit en sväng varje dag, så helt barnfritt var det inte, såklart. Dessutom hade vi lite grejer planerade som vi var och gjorde som familj.

James var glad och nöjd hela bilresan mellan Helsingfors och Kimito. Han sov delar av vägen, och resten höll han sig nöjd, trots att hans mellanmål blev lite senare än vanligt.


Jag hör absolut till dom som uppskattar barnfri tid för mig själv. Jag inledde min första kväll av "ledighet" starkt med bastu, hemgjorda burgare och alkoholfri öl!


Alma har verkligen saknat att vara i Kimito, så för henne har nog det senaste 1,5 året känts enormt långt. Eller, vi har ju alla saknat att vara där och tiden har varit lång för oss alla, men jag tror ändå Alma tyckt att det varit jobbigast.


17 juli var vi på Kalkholmsdagen en stund! Första evenemanget vi varit på sedan 2019, tror jag. Det kändes både konstigt och bra att vara ute bland folk igen. Dessutom träffade vi lite släktingar och bekanta som inte träffat James förut. James var glad och nöjd hela tiden vi var där, och passade till och med på att ta en liten tupplur.



Där fanns lite djur att titta på, bland annat några får. James har inte träffat andra djur än Alma förut, så han tittade lite skeptiskt på alla djuren där.



Vi var också ombord på Eugenia och tittade.


Jag fotade inte väldigt mycket viktigt medan vi var i Kimito. Men den här larven hittade jag en dag, och tyckte den behövde dokumenteras eftersom den var så söt.






En kväll kom två harar på besök!




Som vanligt gick jag en liten fotorunda för att dokumentera diverse blommor och andra växter.


Jag har så många foton på Alma då hon bara står/sitter och njuter. Ibland ville hon bara gå ut för att sitta en stund. Typ blunda och bara nosa på världen. Finhund!





















Alma rusade omkring och lekte allt vad hon hann och orkade! Så himla glad.


Och det var första halvan av veckan vi var i Kimito!

Under den här tiden hann jag också med några lite längre promenader, och jag kände verkligen att jag fick och kunde ta det lugnt. Ibland är det så skönt att få några dagar då man inte har så mycket ansvar och inte behöver orka så mycket. Jag uppskattar verkligen sådan här tid SÅ MYCKET sen jag blev förälder.

Utöver det här gjorde jag nog inte så mycket dom här dagarna. Jag var till gravgården en sväng, såklart. Men i övrigt gjorde jag så lite som möjligt, känns det som.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar