31 mars 2021

Empties mars 2021



N.A.E. Delicatezza fragrance-free shower gel 200 ml (Goodiebox april 2020). Jag har prövat en duschtvål från det här märket förut, och den ogillade jag doften på. Och så har jag testat en handtvål som dessutom var i samma "doft"serie, som jag gillade bättre. Den här var verkligen doftfri, så den som är väldigt känslig för dofter skulle nog komma överens med den här. Den var väldigt rinnig, så jag kunde tycka att det var lite svårt att inte av misstag få ut för mycket. Korken var mer eller mindre omöjlig att öppna, så jag har varit tvungen att ha den lite halvöppen hela tiden den stått i duschen för att inte varje gång behöva stiga ur duschen och bända upp korken med hjälp av en handduk. Så det var ju ett litet minus, förstås. Den löddrade inte jättemycket, men det var inte heller så den kändes sträv och konstig på huden. Jag upplevde inte heller att den torkade ut min hy märkbart, och det var sen igen ett stort plus. Om jag någon gång känner att jag vill ha en duschtvål utan någon doft så är den här utan tvekan en kandidat. Men jag tyckte inte egentligen den var "något extra" sådär i övrigt, jämfört med andra doftfria duschtvålar. 

Sephora Green tea face mask Mattifying & anti-blemish (Sephora, 3,99€). Föga överraskande doftade den här sheet mask och green tea, och doften gav mig lite hotell- och spakänsla. Som med andra av Sephoras masker jag prövat tyckte jag materialet var väldigt skönt, masken passade bra, och hölls helt bra på plats under hela tiden. Den svalkade skönt, och efteråt var det perfekt mängd produkt kvar att massera in i huden. Tyvärr var den här masken inte speciellt bra i övrigt. Den skulle vara mattifying, vilket den kanske var, och anti-blemish. Men jag fick mest bara mer finnar och sämre hy efter att ha använt den! Så tyvärr var den här masken ganska mycket av en besvikelse. Jag kommer inte köpa av den igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar