03 februari 2020

Trött, trött, trött

Jag brukar då och då ha perioder då jag sover så himla dåligt. Det händer typ någon gång per år att jag har längre sådana perioder. Senaste två nätterna känns det som om jag knappt har lyckats sova alls. Jag har bara legat och vänt och vridit mig och aldrig riktigt fått sömn. Eller jag har oftast fått sömn på morgonen, men då har jag inte kunnat sova speciellt många timmar. Jag hoppas att det här bara är nu två nätter och att jag sen ska lyckas sova bra igen, och att det inte blir en av de där längre perioderna.

Helgen flöt alltså på i ganska lugn takt. Lördagen regnade det, så vi kände inte för att gå ut så mycket och vi hade inget annat planerat. Vi åkte till Tripla en sväng för att uträtta några ärenden. Vi köpte med oss varsin Runebergstårta från Gateau eftersom vi hört att dom var goda. Jag tyckte den var helt okay. Helt ärligt tycker jag inte Runebergstårtor är väldigt gott, men av någon anledning äter jag alltid några stycken under veckorna som leder upp till Runebergsdagen. Dom här var ändå bland de godare jag ätit, eventuellt hade jag lite höga förväntningar i och med att jag hört att de skulle vara goda.


Igår blev en riktigt slö dag eftersom jag hade sovit så himla, himla dåligt. Det enda jag orkade med var att ligga i soffan och titta på serier, och det enda jag ville ha till middag var McDonalds. 

Efter ännu en dålig natt känner jag mig idag ganska seg. Men det är i alla fall sol och det får mig att må lite bättre och känna mig lite piggare! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar