28 maj 2018

Empties maj 2018



RFSU Intim Easy Shave Gel 40 ml (BetteBox maj 2017). Den här tog jag med mig på bröllopsresan istället för att släpa med mig någon rakgel som var i otympligt stor förpackning. Den doftar inte speciellt mycket och den är helt genomskinlig. Jag vet att den är tänkt som en rakgel för mer intima områden men jag har använt den för benen och under armarna och lika bra har det funkat. Jag gillar att den är genomskinlig så man ser vad man gör. Jag kan inte uttala mig något om hur den är att använda i dess rätta syfte, men för det jag använt den till har den varit super. Jag tror till och med jag har en i fullstorlek från då jag letade efter en bra rakgel som inte fick mina ben att klia sönder efter varje gång jag rakat dom, och den här hör till dom som behandlat mina ben lite försiktigare.



It's Skin Aloe Moisture & Calming mask sheet 18 g (K-Citymarket, 2,20€). Precis som större delen av sheet masks jag har prövat doftade den lite som sådana där våtservetter för händerna. Jag tyckte masken kändes väldigt skön på ansiktet och den lämnade inte sjuka mängder produkt efter sig då man tog av den. Det gjorde att det gick lätt och fort för hyn att dra i sig det som blev kvar. Jag upplevde att den återfuktade mitt ansikte, men kanske inte så mycket som jag hade trott. Jag tyckte också att den hjälpte lugna, men då jag använde den hade jag inga jättestora hudproblem så jag kan inte uttala mig riktigt ordentligt på den fronten. Jag var inte jätteimponerad av den, jag tyckte inte den gjorde väldigt mycket speciellt. Men det var ändå en helt okay mask. Jag kunde nog tänka mig att köpa av den igen.

It's Skin Tea Tree Balance mask sheet 18 g (K-Citymarket, 2,20€). Det mesta jag skrev om den föregående gäller också den här. Jag tyckte inte den gjorde väldigt mycket för min hy alls, och jag skulle inte säga att den gjorde nästan något med orenheterna. Den här tyckte jag inte lämnade nästan någon produkt alls kvar på hyn då man tog bort masken, vilket jag kanske var lite besviken över. Jag brukar vanligen tycka väldigt bra om produkter med tea tree, men tyvärr inte den här. Jag tror faktiskt inte jag skulle köpa av den här igen.






Lynx Bodywash Attract for Her 250 ml (julklappsförpackning tillsammans med en body spray). Jag har varit nyfiken på den här sen jag först såg att de hade en produkt riktad mot kvinnor, och då jag såg att de hade den i en julförpackning på Superdrug bad jag att få den till julklapp. Jag älskar doften på den! Den doftar skog och bastu och rent. Men för att vara heeelt ärlig tror jag det här är en doft man hittar bland deras produkter riktade till män. Eventuellt är den lite, lite ändrad, men doften är otroligt bekant från någon annan produkt de har. Hur som är det en otroligt ren doft. Det känns nästan som om man står i en barrskog och duschar. Det är (tyvärr) inte en doft jag upplevde att blev kvar på huden men den doftar sååå gott medan man duschar. Som duschtvål vet jag inte om det var något speciellt med den. Den hade inget annat som stod ut liksom. I övrigt var den helt enkelt en vanlig duschtvål. Jag skulle gärna köpa av den, för doften är maaaaagisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar