23 augusti 2016

Koffeinfri cola, igen

Då vi var på Teneriffa för några år sedan hittade vi vanlig Coca-Cola som var koffeinfri. Min kropp gillar inte alltid koffein, så jag blev väldigt glad. Jag hade läst om att det fanns i vissa länder. Tyvärr har jag inte sett av den i England eller Finland. Bara någon sort som är sockerfri eller något i den stilen.

I torsdags då vi var in i en av de K-supermarketar vi ofta handlar i fick jag syn på den bland deras utländska läsksorter! Det är var den amerikansktillverkade, och den på Teneriffa var en spansk version.

Den här smakade aningen annorlunda än vanlig Coca-Cola, på något vis lite sötare tyckte jag? Och nästan som den hade lite mindre/svagare kolsyra (något jag inte har någon skillnad med). Men jag vet inte heller hur helt vanlig Cola smakar i USA, så jag vet inte hur mycket den egentligen skiljer sig från den vanliga.

Glad blev jag i alla fall! Fortfarande hur god som helst. Tyvärr rätt dyr, så det är nog inget jag kommer köpa väldigt ofta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar