25 maj 2015

Hårprodukter

Idag tänkte jag dela med mig av några hårprodukter jag gillar. Mitt hår blir trassligt väldigt fort, och det är mer än en utmaning att reda ut det ibland, men de här produkterna känner jag att gör det hela lite lättare.

Ett shampoo och balsam som håret kommer överens med hjälper till väldigt långt då det kommer till att reda ut hår som verkligen inte vill redas ut. För tillfället är det Linna som jag och mitt hår gillar bäst, och som underlättat borstandet mer än förväntat. Om du har samma problem som jag har med håret, och inte har testat Linna-shampoo och -balsam föreslår jag att du testar det. De kostar dessutom under 2€ styck i många butiker.

Då det är som värst använder jag också L'Oreal Kids Sweet Pear Tangle Tamer. Några sprays och det går genast lite lättare. Det går att använda både i blött och torrt hår. Ett tag använde jag den varje gång jag borstade håret efter att jag tvättat det, men nu då jag har annan borste och hittat shampoo och balsam som gör det hela lättare använder jag sprayen endast då mitt hår är extrajobbigt, och det händer mer sällan nuförtiden.

Till en början var jag och min Tangle Teezer inte direkt vänner, men med tiden har vi börjat komma överens, och nu vet jag inte om jag skulle byta bort den. Åtminstone inte då det bara gäller att borsta håret och inte göra frisyrer och sånt. Den gör att det gör aningen mindre ont att reda ut håret (jag är väldigt håröm). Det tar längre att borsta det, men jag tycker knutarna reds ut bättre.

Den sista produkten, spiralsnoddar, är något jag länge funderat på att köpa, men det blev aldrig av. Men sen fick jag några av Danella (tack!), och jag har inte en enda gång använt ett vanligt hårband sen dess. Eftersom mitt hår är väldigt långt är det också ganska tungt och vanliga hårband får jag fixa om konstant. Mitt hår är också ganska halt och vanliga hårband är alltså halvt omöjliga att använda ibland, och det vill verkligen inte hållas på plats. Men med de här hålls frisyren på plats hur länge som helst utan minsta problem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar