27 maj 2015

Empties: Maj 2015


Vitamin E Gentle Facial Wash 100ml (The Body Shop, £8.50). Det här har varit en favorit redan länge. Den rengör ansiktet bra, och är ändå väldigt mild. Den känns också "mjuk" mot ansiktet på något vis. Det ska gå att tvätta bort smink med den, men det har jag aldrig prövat eftersom jag brukar använda den på morgonen då jag vill ha något lite mildare. En produkt jag nog kommer att köpa igen!



Soap & Glory Orangeasm Body Wash 500ml (Boots, £6.50). Den här har räckt i ungefär sex månader! Så det är med andra ord en ganska dryg produkt, för jag kan inte direkt påstå att jag varit snål då jag använt av den, så man skulle troligen kunna få den att räcka betydligt längre. Jag älskar doften, den är väldigt fräsch och citrus-ig. Den har inte torkat ut min hud, och den löddrar ordentligt också fast man inte tar så mycket. Jag gillar att den är pumpflaska, för det gör det så mycket lättare att använda. Tyvärr gör det ju också att det är lite knepigt att få ut det sista ur den, men genom att låta den stå upp och ner och skruva av korken fick man bra ut det sista eftersom det inte fastnade på sidorna av flaskan. Den här skulle jag gärna köpa igen!


Wild Rose Hand Cream SPF 15 100ml (The Body Shop, 15,40€). Jag har länge varit nyfiken på bland annat den här handkrämen från Body Shop, och blev glad då jag fick den Danella fick i sin Body Shop-adventskalender. Tyvärr blev jag väldigt besviken på produkten. Jag tyckte inte den återfuktade mina händer knappt alls, och det blev mer som en lite underlig hinna på händerna. De perioder då mina händer varit lite extra torra har jag smort in dem, och en liten stund senare kändes de torra och konstiga igen. Jag både gillade och ogillade doften. Men det som gjort att jag varit intresserad av den är att den har solskyddsfaktor. Tyvärr var det här en produkt som inte passade ihop med min hy, och jag skulle inte köpa den.

Garnier Ultimate Blends The Silky Smoother Shampoo 400ml (Boots, £3.89). Precis som balsamet från samma serie som jag gjorde slut på förra månaden är det här shampoot parabenfritt, och har en doft jag inte riktigt vet om jag gillar eller inte. Många andra shampoon jag testat som är utan parabener har känts underligt i håret och inte alls funkar för mig, men det här beter sig precis som ett vanligt shampoo, vilket gjort att jag gillat den. Mitt hår blev faktiskt  silkeslent och blankt av det här, så det gjorde vad det lovade. Jag kunde bra tänka mig att köpa det här igen, eller något annat från Ultimate Blends-serien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar