25 oktober 2011

Universitessnack

Just nu sitter jag uppkrupen i soffan och dricker en mugg med underbart god varm kakao medan jag lyssnar på ösregnet utanför fönstret. En kort paus innan jag ska fortsätta plugga. Har redan hållit på med shorthand i ungefär en och en halv timme, har lite kvar ännu. Sen ska jag ta itu med law-delen på allvar. Har inte ens öppnat boken sen jag köpte den! Känns inte vidare bra, men nu ska det bli ändringar på det. Efter det har jag ännu planer på att börja med bibliographyn vi ska göra. Ska försöka så att jag har kvällen ledig till att slappa och mysa med Per.

Till på det har jag några intervjuer som absolut skulle behöva utföras. Imorgon ska jag träffa en annan från klassen som jag ska göra ett arbete med. Vi ska ut och prata med lite folk på stan om vad de tycker om något visst ämne. Vi är inte helt säkra ännu VAD vi ska prata med dem om, men vi har några funderingar. Vi ska försöka få uppgiften klar och inlämnad den här veckan så vi inte behöver fundera på det under helgen (deadline på måndag). 
Jag försöker också få tag på någon från röda korset här som har varit till något katastrofdrabbat område för att hjälpa. Måste få en intervju fixad till featuresarbetet. Det ser jag verkligen framemot! Tror det kan bli väldigt, väldigt intressant att intervju någon som...tja...upplevt saker.

Igår deltog jag i ett projekt som heter Unplugged. Det går ut på att klara sig utan media (och då också dator, tv, tidningar, telefon...) i 24 timmar. Borde skriva en reflektion över det och skicka den till föreläsaren som bad oss göra det.

Jaa, som ni ser är det där med ledig tid något av en lyxvara. Jag hoppas på att det inte är lika tätt med assignments under våren då det blir dags för exams (vi har inga tentor eller liknande nu under hösten, bara uppgift på uppgift på uppgift. Och varje uppgift måste vara inlämnad i tid för att vi ska bli godkända i kursen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar