22 oktober 2011

Bowling for Soup, Orange och Suburban Legends

I onsdags var Per och jag och såg Bowling for Soup. Före dem spelade Orange och Suburban Legends. De var alla riktigt bra, men vi gillade ändå Suburban Legends bäst.
Vi hade helt glömt att det antagligen skulle vara en bra idé att ta med sig öronproppar så första minuterna var inte allt för roliga. Sen gick Per och hämtade öronproppar åt oss och kvällen blev lite bättre, hehe.

 Suburban Legends är fantastiska live! Deras show är heeeelt, heeeeelt sjukt bra! Killarna med blåsinstrumenten dansar galet bra och hela gänget är hur roliga som helst. De är sååååå värda att se, också om man inte gillar musiken kommer man att gilla dem eftersom de dansar så bra och är så roliga. Kan inte riktigt förklara. Mitt förslag är att leta upp liveframträdanden på YouTube, också fast jag tycker de var bättre och roligare då vi såg dem än vad de är i de videon jag sett (och det vara bara två av blåsinstrumentkillarna som var med hit).
De har uppträtt en del på Disneyland också och har sjungit en del Disneylåtar. De spelade Under the Sea i onsdags.


 Bowling for Soup. Jaaaa. Jag gillar ju deras musik, och de är helt bra live. Men inte alls lika fantastiska som Suburban Legends. Mellan låtarna drog de snuskiga skämt som för det mesta var mer äckliga än roliga (och jag kan oftast ha ganska snuskig humor), och sångaren drack en del. En ganska stor procent av publiken var rätt ung (många var där med en förälder) eftersom det var relativt tidigt och, tja, de är väl rätt poppis bland lite yngre? Dessutom var det ingen direkt åldersgräns.
Musiken var som sagt bra och de var helt bra live, men deras uppträdande i övrigt var väl kanske ingen höjdare. Värda att se var det väl nog ändå.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar