23 oktober 2011

Jag fick ett pris!

I tisdags hade vi ett litet test i skolan. Vi skulle kunna skillnaden mellan Arial och Helvetica (stilarna är näst intill identiska om man inte börjar undersöka dem närmare). Jag var en av de fyra som fick mest poäng! 19 av 20. :) Som pris fick vi varsin liten chokladstång-sak. Aldrig smakat på den sorten tidigare, och det var...intressant. Var lite som hård maräng med choklad på. Men god!
Jag hade lagt ner typ 5-10 minuter på att kolla upp de där skillnaderna kvällen före. Hade redan hunnit gå och lägga mig då jag kom ihåg att vi hade det till läxa. Ropade "faaaan!" så Per undrade vad det var. Eftersom han ännu yrade omkring i lägenheten fick han hämta en dator åt mig så jag kunde kolla upp det. Det roliga var att jag faktiskt hittade det testet som vi sen gjorde på lektionen, så jag hade redan gjort det en gång, höhö.

Jag brukar aldrig vinna något, så jag blev lite glad. :D
Jo, jag inser att det är lite nördigt att jag blir glad över att jag kan skillnaden mellan Arial och Helvetica. Och att vi hade det till läxa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar