10 september 2012

Myshelg

Den här helgen har mest bara gått åt till att slappa och ta den lugnt och äta gott. På lördagen sov vi väldigt länge eftersom vi kom hem ganska sent från Frankrike och hämtade frukost från caféet mittemot. Det viktigaste vi (Per) gjorde var väl att forsla iväg vår printer eftersom den ska repareras. Och så fick vi vår veckoshopping. Resten av dagen gick åt till att ligga i sängen och kolla på serier och slöa. Och så åt vi en av våra favoritmaträtter för tillfället: potatismos, pepparsås och biff som vi panerat själva. Så himla gott att jag kan trycka i mig nästan hur mycket som helst! Till efterrätt blev det citron cheesecake från Asda, som var så himla gott. Eftersom den var lite syrlig så var deninte riktigt lika sötsliskig som vissa cheesecakes.

Igår vaknade vi rätt tidigt, och klockan gick väldigt långsamt. Klockan var inte ens tolv då vi vaknat, ätit frukost och tittat på ett avsnitt ur en av serierna vi kollar på. Så vi drog till stan eftersom det sades att det var sista riktigt varma helgen för den här sommaren. Vi gick en kort sväng på stranden och sen i några butiker i stan innan vi lunchade på Café European.
Efter middagen på kvällen öppnade vi Nutellagrejen vi köpte i Frankrike med inte kommit oss för att äta. Usch vad gott det var! Perfekt blandning.
Idag var det tyvärr dags att återgå till vardagen efter en myshelg och alla förlovningsgrattisar på Facebook. Varför jag är uppe den här tiden på dygnet vet jag inte riktigt. Har vari vaken sen kanske kvart över 7. Brukar inte lyckas krypa ur sängen innan 10. Men tror att jag stigit upp tidigt så många morgnar förra veckan att jag lite ställt om mig.

2 kommentarer:

  1. Aaah, blir ju hungrig av de där bilderna *____*
    Den där Nutella-grejen åt jag massor av en tid i Danmark, så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror inte de finns i England, har aldrig sett det i alla fall, men vi har vetat om att det finns så vi blev glada då vi hittade i Frankrike! :D

      Radera