11 oktober 2011

Swanagebesök

Planerna på söndagen var att ta oss till Jurassic Coast för att titta på bergen. Men eftersom vi var lite sega att stiga upp, och sen sprang runt på stan ett bra tag blev det rätt "sent" innan vi startade, och vi skulle bara ha ungefär 1,5 timmar på oss innan sista bussen tillbaka till Bournemouth skulle gå. Så istället blev det att undersöka Swanage (dit bussen går). Underbar plats det med!
Jag har en underbar pojkvän som köper nagellack till mig då jag hintar att jag vill ha det. (A)

 På väg till Swanage åker man förbi the Sandbanks. Där finns sjuuuuuuuukt fina och stora hus. Där finns några av världens dyraste hus, tydligen.



 Till min stora förskräckelse måste man åka färja i typ 10 minuter. Jag hatar att åka båt/färja, eller på annat sätt färdas på vattnet.


 De här kullarna ser man hur bra som helst från Bournemouth. Ska ta ett foto något tag.

 Swanage-bilder! Så himla härlig stad, synd att vi inte hann vara där längre (men vi ska absolut dit igen!!). Smala gator och gamla, väldigt engelska, hus! Finns också mindre engelska hus som är galet fina. 
Fotona visar inte hur fin den där platsen är, man måste se det med egna ögon för att på allvar förstå.




 Det här är målat på väggarna på det här huset.


 Vi måste gå upp för en lång och väldigt brant backe för att kunna se havet på andra sidan en liten utbuktning.











 Tror det här är det första fotot på oss båda sen vi flyttade hit. Och ja, vi ser båda väldigt trötta ut.













 Det här är ett hotell!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar