06 juli 2022

Jobb och PostNord

Det känns som om jag alltid har otur med paket jag väntar på. SPECIELLT då det är något jag skulle behöva få snabbt, eller ens inom tidsramen som sagts då jag beställt.

21 juni skickades ett stort paket med kläder jag hade beställt, och paketet skulle komma på 3-5 vardagar. Det såg väldigt lovande ut medan paketet rörde sig i resten av Europa, men så fort det kom till Finland började det gå rejält långsamt. Det tog drygt TRE dygn för paketet att komma från Åbo till mig, och två av dom dygnen låg paketet i Vanda utan att något hände med det! Vi till och med ringde PostNord och frågade om det skulle gå att åka dit och hämta paketet, men det skulle gå först då jag fått meddelande om att jag kunde välja leveranssätt. Och det meddelandet kom först efter att paketet varit i Vanda ett bra tag, jag tror till och med det var samma dag som det sen levererades, så då fanns det inte längre någon idé att hämta det själv. Det skulle liksom inte ha snabbat upp det alls. Suck.


I paketet fanns kläder för en stor beställning jag skulle trycka! Jag har valt att tvätta plaggen innan jag trycker på dom, för att trycket ska fästa bättre och då också hålla längre. Den sena leveransen gjorde såklart att det blev lite stressigt med att få allt tvättat, torkat och tryckt.


Fredagskvällen, lördagen och söndagsmorgonen gick sen till att fixa trycken eftersom Per och James skulle ha med sig allt då de åkte till Kimito på söndagen. Men jag hann med allting, också fast det blev lite stressigare än vad jag hade tänkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar