29 oktober 2021

Empties oktober 2021


Vitamasques Niacinamide Blueberry Pore Purifying Sheet Mask with blueberry extract, niacinamide, AHA, BHA and PHA 21 ml (Glossybox april 2021).
Den här hade en söt blåbärsdoft och doftade väldigt gott, vilket jag inte tycker att sheet masks brukar göra. Jag börjar snart tro att det är jag som har konstig form på ansikte, för det här var igen en som kändes som om den var väldigt stor lodrätt, alltså från pannan ner till hakan, men sen kändes den nästan liten knapp vågrätt. Alltså den räckte till helt okay, men det skulle inte ha skadat om den var aningen större, tyckte jag. Masken hade väldigt mycket produkt i sig, och satt rätt bra på plats under dom 20 minuterna den skulle vara på. Jag kände inte att jag behövde rätta till den, annat än den där biten mellan näsan och överläppen, men det är en bit jag upplever som svår att hålla på plats på alla såna här masker. Jag tyckte det stack lite i huden först då jag hade lagt på masken, men det gick snabbt över och var inte en speciellt störande känsla. Då jag tog bort masken fanns det kvar sådär lagom mängd produkt i ansiktet, inte så det kändes som om huden drunknade i det, men inte heller så det kändes som om inget hade hänt. Jag torkade bort lite, men det mesta drog rätt fort in i huden. Ett stort plus för att min hy inte kändes klibbig efteråt, för det är något jag brukar ha problem med efter sheet masks! Min hy blev dessutom sååå mjuk efteråt, och det kändes ännu följande dag. Masken skulle jämna ut ojämn hy, hjälpa till att förbättra problemhy och rensa och göra porerna mindre, och jag upplevde att den dämpade flera jobbiga finnar jag hade och min hy såg jämnare och snyggare ut. Det här var faktiskt en sheet mask jag gärna skulle använda av igen! Plus också att masken är biodegradable.

Favora Clarifying Scrub for Face 75ml (Goodiebox juli 2020).
Det här har varit en riktigt bra ansiktsscrub! Den doftade inget, och var en lagom tjock konsistens. Det var perfekt riv i den, inte för mycket men inte heller så att det inte alls kändes eller gjorde någon nytta. Min hy kändes alltid härligt ren och uppfriskad efteråt, och jag upplevde att den skrubbade och rengjorde bra. Min hy kändes inte heller irriterande torr efteråt, och hyn tog inte heller illa upp trots att jag tyckte det var ordentligt riv i scruben. Så jag har i princip enbart bra saker att säga om den här. Jag skulle gärna köpa av den här!

1 kommentar: