08 oktober 2020

Vad tror ni?

Idag hade jag läkarbesöket för att prata om igångsättning. Läkaren gjorde en undersökning och det hade hänt en del sen förra veckan.

Hon sa att förlossningen kan starta av sig själv efter en sådan undersökning, men om den inte gör det blir det igångsättning 15 oktober. Men också efter en igångsättning kan det ta upp till någon dag innan någon bebis visar sig. Men hur som helst är graviditeten högst troligen över då nästa vecka tar slut. Det blir alltså en oktoberbebis!

Så nu känner jag att det är dags att gissa lite! Tror du det blir en pojke eller flicka, vilket datum behagar bebisen komma, och om du känner dig extra modig kan du också gissa på klockslag och vikt! I något skede publicerar jag en lista på gissningarna och vem som kom närmast.

Vi har ju valt att inte ta reda på kön, så vi har verkligen ingen aning. Jag har pendlat väldigt mycket hit och dit med vad jag tror det blir. 

3 kommentarer:

  1. Ok!! *cracks knuckles* jag gissar på en pojke,den 13 oktober, kl 12.11 med födelsevikt 3401 gram 😁

    SvaraRadera
  2. Kön... Ingen aning! Pojke? 14.10 kl 03.30 vikt 3011g

    SvaraRadera
  3. skulle också chansa en gissning på pojke faktiskt, det är bara en känsla jag fått 😂
    datumet däremot tänker jag säga 17 oktober, någon gång på morgonsidan (dvs mellan midnatt och 10) 👀

    SvaraRadera