15 november 2019

Hälsat på Mima i Tavastehus

I tisdags tog jag tåget till Tavastehus för att hälsa på Mima! Jag tyckte inte det var så hemskt längesen jag hälsade på hennes sist, men då jag kollade mina gamla tågbiljetter visade det sig vara ganska exakt ett år sedan. Oops! Hon var hit i somras, så det är ändå inte SÅ längesen vi sågs, och vi har kontakt flera gånger i veckan.


Jag är osäker om jag har besökt Tavstehus förut. Det är inte helt omöjligt, men jag har inga tydliga minnen av det. Sist jag besökte Mima bodde hon ännu i Ekenäs.


Det blev som vanligt då jag umgås med Mima en väldigt trevlig dag. Efter många timmars nästan oavbrutet pratande och en hel massa skratt var det dags att ta sig tillbaka till tågstationen och ta tåget tillbaka till Helsingfors igen. Vi hade tänkt att vi kanske skulle ta en liten promenad så jag skulle få se lite av Tavastehus, men det hann vi inte med för timmarna gick så snabbt och vi hade så mycket att prata om. Helt enkelt något vi får göra nästa gång i stället, och det kanske passar bättre en vår- eller sommardag då det är lite varmare och ljusare ute.


För det mesta då jag har en heldag någonstans, eller en heldag av program någon annanstans än hemma, så brukar jag ha en sådan enorm huvudvärk på vägen hem, men den här gången hade jag ingen huvudvärk alls! Jag var trött, men ingen huvudvärk. Och det känns som en enorm vinst, på något vis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar